دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه بستنی وانیلی با شکلات لایه ای

طرز تهیه بستنی وانیلی با شکلات لایه ای

بستنی مخلوطی از شیر، خامه، شکر و گاهی مواد دیگر است که با استفاده از تکنیک‌های خاص به شکل لذیذی نرم و خامه‌ای منجمد شده است. بستنی صدها سال است که یک خوراکی محبوب بوده است، اما تنها از زمان استفاده گسترده از یخچال و فریزر رایج شده است. محبوبیت فزاینده بستنی منجر به ایجاد تعدادی از انواع بستنی از جمله کاستارد منجمد، ماست منجمد و حتی نسخه های غیر لبنی ساخته شده با موادی مانند شیر نارگیل شده است.

در ایالات متحده، بستنی باید حاوی 10 تا 16 درصد چربی شیر باشد. بستنی های با چربی شیر بیشتر معمولا بافت نرم تری دارند زیرا حاوی مقدار کمتری آب و در نتیجه کریستال های یخ کمتری هستند. بستنی‌هایی که حاوی کمتر از 10 درصد چربی شیر هستند، به‌ عنوان «شیر بستنی» یا بطور رایج‌تر، بستنی «کم‌ چربی» نامیده می‌شوند.

علاوه بر شیر یا خامه، بستنی اغلب حاوی تثبیت کننده هایی مانند گلوتن است که به حفظ بافت یکدست مخلوط کمک می کند. شکر یا جایگزین های شکر معمولا برای ارائه طعم شیرینی که اکثر مردم انتظار دارند اضافه می شوند. انواع بدون شکر بستنی محبوب شده اند و برای شیرینی لطیف خود به افزودن قندهای طبیعی میوه و شیر متکی هستند.

تنوع طعم ها و مواد افزودنی در بستنی محبوبیت آن را نزد مصرف کنندگان حفظ کرده است. از میوه‌های استوایی مانند انبه یا میوه‌های کمتر رایج مانند انار گرفته تا طعم‌های غیر متعارف مانند قهوه یا ریحان، هزاران طعم بستنی ، هم شور و هم شیرین، در طول سال‌ها ایجاد شده‌اند.


مواد لازم :

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

500 میلی لیتر (حدود 2 فنجان) خامه زده شده

297 گرم شیر تغلیظ شده شیرین سرد

2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

1 یا 2 فنجان شکلات چیپسی تیره / نیمه شیرین / شکلات تخته ای رنده شده

طرز تهیه :

شکلات چیپسی را در مایکروویو یا به روش دیگ دوبل یا همان بن ماری روی بخار آبجوش ذوب کنید.

در یک کاسه بزرگ، خامه زده شده، شیر تغلیظ شده و عصاره وانیل را با هم ترکیب کنید. با استفاده از همزن برقی با سرعت متوسط ​​به بالا حدود 6-8 دقیقه بزنید تا شکل بگیرد. کمی کمتر از نصف خامه فرم گرفته را در یک کاسه بریزید. شکلات آب شده را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. آن را در ظرف مخصوص فریزر که با کاغذ روغنی یا فویل پوشانده شده است، منتقل کنید. روی آن را با باقی مانده خامه فرم گرفته در یخچال تزیین کنید.

روی آن را بپوشانید و به مدت 5 تا 6 ساعت یا تا زمانی که سفت شود فریز کنید. وقتی آماده استفاده شد، یک چاقو را در امتداد لبه های بستنی بکشید و قالب را در بشقاب سرو بکشید. روی آن شربت شکلات و بادام زمینی تفت داده شده له شده را بریزید. برش بزنید و لذت ببرید!

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده