خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه قورمه به شیرازی

طرز تهیه قورمه به شیرازی

یکی از شهرهای تفریحی ایران با جاذبه های طبیعی و فرهنگی متعدد، شیراز است. شیراز همواره شهر تفریحی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. در میان جاذبه ها، غذاهای محلی و تنقلات را نمی توان از دست داد. خورش قورمه به معروف به خورش قورمه یکی از غذاهای سنتی شیراز است. خورش قورمه به یکی از خوشمزه ترین غذاهای این منطقه است. در ماه نوامبر که فصل برداشت به است، خانم های خانه دار شروع به پختن این غذای خوشمزه با میوه های تازه می کنند. قورمه به معنای گوشت در این خورش است.

تهیه آن بسیار آسان است و بسیار خوشمزه است. به به نام سیب طلایی نیز شناخته می شود و برای بسیاری از بیماری ها مفید است. خواص ضد التهابی، ضد حساسیت و آنتی اکسیدانی قوی برخی از خواص بی شمار آن است. این غذای خوشمزه شیرازی را می توانید برای تغییر میل کنید. جالب است بدانید که مردم شیراز به دلیل ذائقه خود، غذاهای شیرین را ترجیح می دهند. دستور پخت این غذای بی نظیر و خوشمزه را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید آن را در خانه بپزید و از طعم و عطر عالی آن لذت ببرید.


زمان کل

1 ساعت 30 دقیقه


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم : برای 4 نفر

2 عدد به بزرگ

1 عدد پیاز بزرگ

500 گرم گوشت قرمز یا سفید

1 قاشق غذاخوری زردچوبه

1 تکه چوب دارچین 3 سانتی اختیاری است 

10 عدد آلو خشک

100 گرم نخود زرد اختیاری 

2-3 قاشق غذاخوری آب لیمو

1-2 قاشق غذاخوری شکر

۲ قاشق غذاخوری زعفران دمکرده

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن به میزان لازم

آب به میزان لازم


طرز تهیه :

برای خوردن خورش قورمه به شیرازی ابتدا نخود یا همان نخود زرد را حداقل 4 ساعت قبل از پخت خیس کنید و در صورت امکان دو یا سه بار آب آن را عوض کنید. تا نفخ آن گرفته شود. به علاوه، سریعتر پخته می شود.

در این مرحله پیاز را خلالی کرده و در قابلمه ای که قرار است خورش را در آن بپزید با مقداری روغن تفت داده تا نرم و سبک شود.

حالا گوشت قرمز خورشتی خرد شده را هم به پیاز اضافه کنید و حرارت دهید تا رنگ آن تغییر کند، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه و چوب دارچین اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. 4 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

در این مرحله درب آن را بگذارید و اجازه دهید گوشت با حرارت متوسط ​​بپزد. بعد از نصف شدن آب، نخود را هم آبکشی کنید و با آلو به قابلمه اضافه کنید و بگذارید کمی بپزد.

بعد از 30 دقیقه به را برش زده و با شکر و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنید. درب را بگذارید و اجازه دهید خورش با حرارت متوسط ​​خوب بپزد.

اگر خورش خشک است، فقط مقداری آب جوش اضافه کنید تا طعم بدی پیدا نکند. در 10 دقیقه آخر کمی نمک و آبلیمو اضافه کنید. در پایان خورش را با برنج زعفرانی سرو کنید.

اگر برایتان سوال پیش آمده که پوست به را بگیرید یا نه، باید بدانید که نیازی به پوست کندن نیست و می توانید آن را بدون پوست اضافه کنید.یا میتوانید به را با کمی روغن تفت دهید یا ساده به خورش اضافه کنید.یا بجای زعفران از رب گوجه فرنگی استفاده کنید .تماما به سلیقه شما نحوه پخت خورش بستگی دارد.


نکات مهم :

*در صورت تمایل می توانید 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را نیز به خورش اضافه کنید.

*آب لیمو را در اواخر پخت اضافه کنید تا خورش شما بد رنگ نشود.

*در این دستور از مرغ بجای گوشت قرمز می توانید استفاده کنید.

*در صورت تمایل می توانید خورش را به جای برنج با نان سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده