ثروتسازی با هیپنوتیزم


» طرز تهیه کیک لیمو و ترنج

طرز تهیه کیک لیمو و ترنج

کیک اسفنجی ترنج با لیمو

این کیک دارای بافتی سبک و مرطوب، یکی از دسرهای رویایی شماست. مرکبات با طراوت لیمو به زیبایی با نت های گلی و تند اسانس ترنج جفت می شود. این کیک ایده‌آل در کنار یک فنجان چای در یکی از بعد از ظهرهای آفتابی و یا بارانی بسیار عالی است .

ترنج یک مرکبات معطر است که شاید بیشتر به دلیل اسانس مورد استفاده برای طعم دادن به چای معروف است. ترنج که تصور می شود ترکیبی از پرتقال ترش و لیمو باشد، معمولاً تلختر از آن است که بتوان آن را تازه خورد. 

در عوض، مردم از پوست و اسانس آن برای مهار عطر و طعم متمایز گلی میوه استفاده میکنند. از کوکی ها و مارمالاد گرفته تا این دستور کیک لیمو، ترنج می تواند انواع غذاها را تقویت کند. ادویه گلی خوش طعم آن به ویژه با طعم های دیگر مرکبات، و همچنین ریحان، زنجبیل، رزماری و دارچین جفت میشود

و به علاوه، البته، چای سیاه! رایحه منحصر به فرد و سازگاری گسترده این میوه با عطرهای دیگر ممکن است به توضیح محبوبیت آن در عطرسازی کمک کند. 


فواید لیمو برای سلامتی

لیمو، ماده اصلی دیگر در دستور پخت کیک ترنج و لیمو، چیزی بیش از طعم و عطر را ارائه میدهد. هم چنین برای دسر فواید بالقوه سلامتی زیادی را به همراه دارد. برای مثال، لیمو به طور معروف سرشار از ویتامین C است. 

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

به عنوان مثال، ویتامین C نقش کلیدی در تولید کلاژن ایفا می کند، که به حفظ نرمی و هیدراته شدن پوست کمک می کند. علاوه بر این، ما را قادر می سازد آهن را از غذاهای گیاهی جذب کنیم مانند سایر ترکیبات موجود در لیمو، مانند اریوسیترین، ویتامین C نیز یک آنتی اکسیدان است و از سلول های ما در برابر استرس اکسیداتیو دفاع می کند. ویتامین C موجود در لیمو از سلامت قلب و عروق نیز حمایت می کند، اما این تنها دلیل مفید بودن آن برای قلب شما نیست. این میوه حاوی متابولیت های ثانویه قدرتمندی است که ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد.


به عنوان مثال، فلاونوئیدهایی مانند نارینژنین و هسپریدین می توانند به کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک کنند. پلی فنول های لیمو حتی می توانند در برابر چاقی موثر باشند.


یکی از مزایای قابل توجهی که ممکن است هنگام تهیه این کیک لیمو تجربه کنید، تأثیر مثبت این میوه بر سلامت روان است. مطالعات نشان داده اند که عطر لیمو می تواند احساس استرس و اضطراب را کاهش دهد. احتمالاً حتی تمرکز و هوشیاری را بهبود می بخشد.

در نهایت، تحقیقات نشان می دهد که برخی از ترکیبات گیاهی موجود در لیمو می توانند اثرات ضد سرطانی داشته باشند. لیمونوئیدها سلول های سرطانی را در مطالعات لوله آزمایش از بین برده اند، با این حال تحقیقات بیشتری برای روشن شدن پتانسیل آنها برای کمک به بیماران مورد نیاز است


استفاده از اسانس برای پخت انواع دسر در آشپزخانه


خلاقیت به خرج دهید

چیزی که این دستور کیک لیمو را خاص می کند، اسانس ترنج است. این یک افزودنی کمی غیر معمول است، اما ما مطمئن هستیم که شما آن را دوست خواهید داشتروغن ضروری می تواند راهی فوق العاده برای معرفی طعمی زنده و عطری زنده به یک غذا باشد. این امر به ویژه در مورد موادی که تهیه یا پختن با آنها به شکل خام دشوار است صادق است. و از آنجایی که آنها بسیار فشرده هستند، فقط باید از چند قطره استفاده کنید. به این ترتیب، لازم نیست نگران تنظیم نسبت سایر مواد برای جبران مایع اضافی باشید. این واقعیت که اسانس ها بسیار قوی هستند همچنین به این معنی است که برای استفاده ایمن هرگز نباید از مقدار توصیه شده زیاده روی کنید. علاوه بر این، هنگام گنجاندن روغن‌های ضروری در این دستور کیک لیمو یا موارد دیگر، مطمئن شوید که یکی از آنها را انتخاب کنید که به عنوان درجه غذایی گواهی شده است. این بدان معنی است که برای مصرف انسان در مقادیر کم و همچنین برای استفاده درمانی بی خطر است. پاشیدن چند قطره اسانس ترنج در دستور پخت کیک لیمو، عطر و طعم زیبایی به آن می دهد. عطر مطبوع با ته رنگ تندش کاملاً با لیمو ترکیب می شود و شما را به باغی آفتابی در باغهای محل کشت می برد. تنها چیزی که نیاز دارید یک فنجان چای برای همراهی با آن است!


پیشنهادات سرو برای این دستور کیک ترنج و لیمو

هیچ چیز بهتر از یک تکه کیک و یک فنجان چای نیست! به طور طبیعی، این دستور کیک لیمویی به لطف ترنج موجود در هر دو، به خوبی با چای جفت می شود. هنگامی که این دستور کیک ترنج و لیمو را پختید، آن را در یک ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید تا تازه بماند. 


مواد لازم : برای 8 برش کیک

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان کل 45 دقیقه


برای پخت کیک

75 گرم کره گیاهی، ذوب شده

25 گرم روغن زیتون

3-4 قطره اسانس ارگانیک ترنج

رنده شده پوست از 1 لیمو 

60 گرم ماست نارگیل

90 میلی لیتر شیر جو دوسر

آب از ½ لیمو

150 گرم آرد همه منظوره

کمی نمک دریا

2 قاشق چایخوری جوش شیرین

2 قاشق چایخوری شکر وانیلی

90 گرم شکر


مواد لازم: برای لعاب

100 گرم پودر قند

1 ½ قاشق غذاخوری آب لیمو

1-2 قطره اسانس ارگانیک ترنج

پوست رتده شده لیمو برای تزئین


طرز تهیه:

1- در یک کاسه بزرگ، کره گیاهی ذوب شده، روغن زیتون، اسانس ترنج ، پوست لیمو، ماست نارگیلی، شیر جو دوسر و آب لیمو را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا ترکیب شوند.


2- توجه کنید ((( در صورت تمایل می توانید ماست و شیر را با سایر گونه های گیاهی دیگر جایگزین کنید! سپس همه چیز را با هم مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. بعد آرد همه منظوره، نمک دریایی، بکینگ پودر، شکر وانیل و شکر کاستور را اضافه کنید. الک کردن آنها می تواند به شما کمک کند که هیچ توده ای در خمیر ایجاد نشود و با یک لیسک به آرامی ترکیب را هم زده تا یک دست شود و مراقب باشید بیش از حد مخلوط نشود.


3. سپس خمیر را بعد از آمده شدن توی یک قالب سیلیکونی بریزید و در فر با دمای 175 درجه سانتی گراد و یا 350 درجه فارنهایت از قبل روشن و گرم شده به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار دهید و آنرا بپزید.

4. بعد از پخت کیک آن را از فر خارج کرده و روی پنجره سیمی گذاشته تا سرد وخنک شود.


5. در همین حین لعاب را با مخلوط کردن پودر شکر با آبلیمو و اسانس درست کنید. می‌توانید آب لیمو ترش یا شیر بیشتری اضافه کنید تا لعاب رقیق تر شود و برای غلیظ تر شدن آن، از پودر قند بیشتری استفاده کنید.


6. بعد در آخر برای تزیین و سرو کیک را در بشقاب سرو قرار داده و لعاب را روی آن بریزید. با پوست لیموی رنده شده روی آن را تزیین و برش بزنید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده