خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کباب بره با سس گوجه فرنگی و ماست

طرز تهیه کباب بره با سس گوجه فرنگی و ماست

غذاهای عربی و مدیترانه ای خیلی به ذائقه ما ایرانیها نزدیک است و براحتی میتوانید این غذاهای خوشمزه را درست کنید و چون در این غذاها اغلب از ادویه های متنوع و گاهی هم تند استفاده میشود شما براحتی میتوانید این ادویه ها را در صورت داشتن آلرژی و یا حساسیت کنار بگذارید . دست شما در آشپزی باز است و میتوانید از از ادویه های دلخواه خود استفاده کنید.اگر با کباب جیاورتلو گوسفندی آشنا نیستید، واقعاً این دستور غذایی به دردتان می خورد! کوفته گوسفند ادویه دار روی نان پیتای گرم با سس گوجه فرنگی و ماست سرو می شود. ریشه این غذا در آسیای صغیر است و این دستور غذای ترکی در یونان بسیار محبوب قرار کرفته و این یک غذای خوشمزه گوشت بره( یا گوشت سفید مانند بوقلمون و مرغ ) با سس گوجه فرنگی فوق العاده غنی و ماست که روی نان پیتای گرم سرو می شود.

به طور سنتی کباب ها را روی باربیکیو طبخ می کنند، اما می توانید به راحتی آن ها را توی تابه یا توی فر هم آماده کرده و بپزید.


گوشت چرخ کرده بره برای کباب بسیار مناسب است زیرا چربی کافی برای جلوگیری از خشک شدن آنها دارد و طعم فوق العاده شیرینی دارد که به خوبی با ادویه های خاورمیانه جور می شود. درست کردن کوفته فقط مربوط به ادویه و چاشنی است و حتی بهترین دستور غذا را میتوان با این ترفند بسیار ساده بهبود بخشید. فقط مقدار کمی از مخلوط کوفته خود را سرخ کرده و در صورت نیاز ادویه و چاشنی خود را تنظیم کنید. مادر من همیشه مخلوط خود را خام می‌چشید، اما من آن را توصیه نمی‌کنم! اگر از سیخهای بامبوی صاف و کمی پهن استفاده کنید کوفته شکل خود را بسیار بهتر حفظ میکند و هم چنین از سرد شدن 30 دقیقه یا یک شبه قبل از پختن سود می برد.


هنگامی که آماده سرخ کردن آنها هستید آنها را به دمای اتاق برگردانید و آنها را به خوبی با روغن زیتون بمالید تا از چسبیدن آنها به تابه یا باربیکیو جلوگیری کنید. به هر حال، بهترین نان های پیتا برای این کار به سبک یونانی بدون جیب هستند. نان های مسطح آسان من یا حتی نان های خریداری شده از فروشگاه را درست کنید اگر آنها را چند دقیقه سرخ کنید تا قبل از سرو گرم شوند، خوب خواهند بود.این به شما بستگی دارد که چگونه کباب بره خود را جمع کنید.برخی از افراد سس گوجه فرنگی را روی نان پیتا پخش می کنند، سپس کوفته را روی آن قرار می دهند و با ماست می ریزند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


دوره: دوره اصلی

آشپزی: یونانی، ترکی

زمان آماده سازی: 40دقیقه

زمان پخت: 38دقیقه

زمان کل: 1ساعت ساعت 18دقیقه


مواد لازم: برای 8 -9 عدد

2 عدد فلفل قرمز سرخ شده یا 1 قاشق چایخوری رب فلفل قرمز ترکی 


برای سس گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری کره

400 گرم گوجه فرنگی خرد شده 

1 قاشق غذاخوری رب فلفل قرمز

3 حبه سیر خرد شده

1 قاشق غذاخوری شکر

1 عدد چوب دارچین یا 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

1 قاشق چایخوری نمک

1/4 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده

کمی فلفل سیاه تازه آسیاب شده


برای کوفته بره

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 پیاز قرمز رنده شده یا خیلی ریز خرد شده

3 حبه سیر خرد شده

500 گرم گوشت بره چرخ شده

2 قاشق غذاخوری رب فلفل قرمز

1 قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده

1 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

1 قاشق چایخوری پاپریکا تند

1 قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده یا پاپریکا

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

روغن زیتون به میزان لازم برای پختن کوفته


برای سس ماست

500 گرم ماست به سبک یونانی

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر

3 حبه سیر خرد شده


شما نیاز خواهید داشت

سیخ های چوبی که در آب خیس شده تا نسوزند

نان تخت یا نان پیتا بدون جیب برای سرو

1 پیاز قرمز نازک برای سرو

جعفری خرد شده برای تزئین

پاپریکا برای تزیین روی کوفته


طرز تهیه:

اگر رب فلفل قرمز ترکی (biber salçası) را پیدا نکردید، میتوانید دو فلفل قرمز برشته بلند را به صورت خمیر درآورید. از رب هم در سس گوجه و هم در کوفته استفاده می کنید.

سس گوجه فرنگی را درست کنید: کره را در یک قابلمه کوچک گرم کنید و گوجه فرنگی، رب فلفل، سیر و ادویه ها را اضافه کنید و بجوشانید تا سس غلیظ شود، گهگاهی هم بزنید و بعد چاشنی را بچشید و در صورت نیاز طعم آن را به سلیقه خود درست کنید.

بعد در یک ماهی تابه روغن را داغ کنید و سپس پیاز و سیر را اضافه و تفت داده تا شفاف و نرم شود. بعد از اینکه پیاز و سیر کمی طلایی شد آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

در این مرحله گوشت چرخ کرده بره، پیاز و سیر، رب فلفل، جعفری و ادویه را با هم مخلوط کنید. به مدت یک ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید تا طعم ها خوب با هم ادغام شود. بهترین راه برای بررسی چاشنی این است که یک تکه کوچک از گوشت چرخ کرده را سرخ کنید و سپس طعم آن را بچشید.

مخلوط بره را به 8 یا 9 گلوله تقسیم کنید و سپس به شکل لوله یا سوسیس روی یک سطح بغلتانید.

بعد هر کوفته را به یک سیخ چوبی بکشید و در صورت امکان دوباره در یخچال قرار داده تا سرد و خنک و سفت شوند.

یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. روی تمام سیخ های کوفته را با قلم مو روغن زیتون بمالید و هر طرف آن را به مدت 3 تا 4 دقیقه توی تابه یا روی منقل و یا گریل بسته به شما و امکانات دارد آن را کباب و بپزید.

ماست را با سیر خرد شده و روغن زیتون مخلوط کنید.

کوفته های کباب آماده شده را روی نانهای گرم سرو کنید و با قاشق روی مقداری ماست و سس گوجه فرنگی قرار دهید. روی آن را با پیاز خلال شده، جعفری خرد شده و کمی پاپریکا تزیین و بعد سرو کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده