بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» نوشیدنی های ایرانی که باید امتحان کنید!

نوشیدنی های ایرانی که باید امتحان کنید!

نوشیدنی های ایرانی به اندازه غذاهای ایرانی متنوع هستند. چه بخواهید یک فنجان چای ایرانی داغ دم کرده یا یک نوشیدنی گلاب با طراوت با خاکشیر یا دانه چیا، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.


نوشیدنی های ایرانی گرم

1. چای ایرانی شاید رایج ترین نوشیدنی در آشپزی ایرانی باشد. اکثر ایرانی ها روز را با یک فنجان چای در کنار صبحانه شروع می کنند. چای برای صبحانه می تواند مانند طعم اصلی چای شیرین یا تلخ باشد. ایرانی ها غیر از صبحانه در هر زمانی از روز چای می خورند. چه بعد از یک روز طولانی و پرمشغله در محل کار یا یک تعطیلات آخر هفته آرام، چای نوشیدنی انتخابی بسیاری از ایرانیان است. برای طعم دادن، گاهی ایرانی ها دارچین، زنجبیل، زعفران، هل یا حتی نعناع را به چای اضافه می کنند.


2. چای گیاهی ایرانی

دمنوش ایرانی یا چای گیاهی یکی دیگر از نوشیدنی های رایج در غذاهای ایرانی است. روش اصلی تهیه دمنوش گیاهی این است که آب گرم یا جوشیده را در قابلمه ای حاوی گیاهان مورد نظر بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد.

تنوع دمنوش ایرانی به اندازه گیاهان مختلف در حال رشد در کشور یا حتی بیشتر از آن است که همیشه ترکیبی از گیاهان مختلف موجود است.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

رایج ترین انتخاب ایرانی ها برای دمنوش های گیاهی معمولاً شکوفه پرتقال، آویشن، گاو زبان، بابونه و خیلی چیزهای دیگر است.

نبات ، گلاب و زعفران را نیز می توان اضافه کرد تا طعمی بدیع به چای گیاهی بدهد.


3. چای آلبالو

یکی از نوشیدنی های مورد علاقه در اواخر تابستان که آلبالو تازه وجود دارد، چای آن است. طرز تهیه چای آلبالو بسیار شبیه به سایر نوشیدنی های گرم ایرانی است. روی آلبالو آب بریزید، صبر کنید تا دم بکشد و بعد لذت ببرید!


نوشیدنی های ایرانی سرد

4. دوغ (نوشیدنی ماست ایرانی)

دوغ یک نوشیدنی بسیار محبوب است. برای تهیه دوغ، ماست ترش، نمک و آب را با هم مخلوط می کنند. اینها مواد اصلی یک نوشیدنی ماست ساده هستند. برای طعم بیشتر، ایرانی ها گیاهان معطری مانند نعناع یا آویشن را به نوشیدنی اضافه می کنند. دوغ را با اکثر غذاهای سنتی خود مانند کباب یا آبگوشت میل می کنند. طعم ترش و شور این نوشیدنی یک طعم مکمل عالی برای کل غذا است.دوغ را می‌توان به‌ عنوان میان‌ وعده نیز سرو کرد.


5. شربت

از زعفران گرفته تا سرکه، ایرانیان تقریباً با همه چیز شربت درست می کنند. ماده اولیه برای تهیه شربت شربتی است که با شکر درست می شود. اجازه دهید شربت خنک شود و سپس طعم مورد علاقه خود را اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید با افزودن کمی زعفران شکفته به شربت شکری که درست کرده اید، شربت زعفرانی خوشمزه را درست کنید.


6. خیار سکنجبین (نوشیدنی شربت خیار و سرکه ایرانی)

خیار سکنجبین نوشیدنی است که با شربت سرکه و خیار رنده شده درست می شود. این یک انتخاب عالی برای بعد از ظهرهای گرم تابستان در ایران است. طعم شیرین این نوشیدنی ممکن است برای برخی افراد جذاب نباشد، اما می توان آن را با چند قطره لیموترش تازه کمی قبل از نوشیدن به نوشیدنی اضافه کرد.


7. عرقیجات (عصاره مایع گیاهی)

ایرانی ها عصاره مایع گیاهی را برای اثرات درمانی یا صرفاً به صورت نوشیدنی می نوشند. برای رقیق کردن عصاره می توان آب اضافه کرد. برای طعم بهتر می توان از شربت شکر یا گلاب استفاده کرد. نوشیدنی عصاره نعنا برای ناراحتی های گوارشی بسیار محبوب است. عصاره شکوفه پرتقال و بیدمشک معمولاً برای آرامش استفاده می شود، به خصوص اگر با گلاب مخلوط شود.


8. تخم شربتی (نوشیدنی دانه چیا)

برای تهیه این نوشیدنی ابتدا باید دانه چیا را به آب اضافه کنید و آن را برای مدت کوتاهی کنار بگذارید تا دانه ها آب گرفته و موسیلاژ شوند. سپس شربت شکر را اضافه کنید. درست قبل از نوشیدن، نوشیدنی ها را مخلوط کنید تا دانه ها معلق شوند.


9. خاکشیر (نوشیدنی گیاهی سوفیا)

شما می توانید نوشیدنی گیاهی سوفیا را درست مانند نوشیدنی دانه چیا تهیه کنید. اکثر ایرانی ها ترجیح می دهند ترکیبی از این 2 نوشیدنی را بنوشند. هر دو نوشیدنی گیاهی سوفیا و دانه چیا انتخابی عالی برای روزهای گرم تابستان هستند، زیرا آب کافی برای بدن تامین می کنند و تشنگی را به تاخیر می اندازند. به همین دلایل، گیاه سوفیا نیز در ماه رمضان که اکثر ایرانیان در طول روز روزه می گیرند، بسیار محبوب است.


10. آب میوه ها

یکی از چیزهایی که در سفرهای آشپزی خود در ایران به چشم می خورد، تنوع آب میوه های تازه است که تقریباً در همه خیابان ها فروخته می شود. آب میوه های رایجی مانند هندوانه و هویج وجود دارد، اما ایرانی ها از نوشیدن یک لیوان آب انار تازه، آلبالو یا حتی آب زرشک نیز لذت می برند.

آب انار بیشتر در اوایل پاییز و برداشت انار مصرف می شود. آب میوه به سادگی با فشار دادن میوه به دست می آید. بسته به طعم انار، طعم آب انار می تواند از شیرین تا ترش متفاوت باشد.

می توانید آب زرشک را بیشتر پیدا کنید یا حتی آن را در خانه تهیه کنید. برای تهیه آب زرشک باید مقداری زرشک سیاه را چند ساعت در آب خیس کنید سپس مخلوط کرده و الک کنید.

نوشیدنی های ایرانی طعمی مکمل غذای اصلی در غذاهای ایرانی هستند. آنها همچنین اگر به تنهایی یا با مقداری شیرینی میل کنید، نوشیدنی خوبی برای ظهر درست می کنند. برای تجربه طعم اصیل این نوشیدنی ها و نحوه سرو آن ها، سعی کنید، نوشیدنی های سنتی را از دست ندهید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده