خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه بهترین دستور غذای گیاهی با بادمجان

طرز تهیه بهترین دستور غذای گیاهی با بادمجان

در دنیای بزرگ دستور العمل های گیاهخواری، بادمجان ها به دلیل خواص بی پایانی که دارند برجسته هستند. آنها بسیار خوشمزه هستند، کالری بسیار کمی دارند، منبع خوبی از فیبر هستند و حاوی آنتی اکسیدان های قوی و عوامل ادرارآور هستند. استفاده از بادمجان در انواع دستورهای غذایی بسیار متنوع است و در هر کشوری بستگی به آب و هوا و نوع محصولات کشاورزی و تولید انواع بادمجان ها در شکل و ظاهر استفاده های گوناگون در پخت پیش غذا و غذاهای اصلی دارد. بادمجان یکی از خورش‌های معروف است. شما میتوانید انواع غذاها را بصورت گیاهی و یا با استفاده از گوشت قرمز یا سفید آن را درست کنید.


بادمجان های سرخ شده که در سس مخصوصی که با رب گوجه فرنگی درست می شود و برخی ادویه های دیگر که همراه با گوشت پخته می شوند، طعم بسیار لذیذی می دهند. بادمجان منبع عالی آهن برای بدن است. همچنین برخی ادویه ها مانند زردچوبه و زعفران نیز برای طعم دادن به آن ضروری است. می توانید برخی از مواد مانند غوره یا گردو را به عنوان تزیین اضافه کنید.


گوجه بادمجان – وگان و گیاهخواری

اگر بخواهم غذای گیاهی مورد علاقه ام را انتخاب کنم، گوجه بادمجان این خورش سبزیجات پر از طعم است! می توانید آن را با نان و همچنین برنج معطر سرو کنید.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

آماده سازی: 30 دقیقه

پخت: 1 ساعت

مواد لازم برای 2 وعده

500 گرم بادمجان کوچک یا 2 عدد بزرگ

400 گرم گوجه فرنگی

1 فنجان / 240 میلی لیتر آب

1 عدد پیاز متوسط

4 حبه سیر

6 قاشق غذاخوری روغن نباتی

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 قاشق چایخوری زردچوبه

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری ریحان خشک (اختیاری)

نمک به مزه + اضافه برای بادمجان

طرز تهیه :

اگر از بادمجان ها را از طول نصف کنید. بعد روی یک بشقاب پهن کنید، به طوری که قسمت برش خورده آن رو به بالا باشد و روی آنها را نمک بزنید. اگر از بادمجان های درشت استفاده کردید، برش ها را از دو طرف نمک بزنید. از استفاده بیش از حد نترسید. بعداً دوباره آن را می شویید. بادمجان ها را حدود 30 دقیقه بگذارید بماند. نمک مقداری از آب موجود در بادمجان ها را آزاد می کند. 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی را در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و پیازها را به آرامی تفت دهید. بعد از حدود 7 دقیقه سیر را به تابه اضافه کنید و هر دو را به آرامی 3 دقیقه دیگر تفت دهید. پیاز و سیر را از ماهیتابه خارج کنید اما سعی کنید روغن داخل آن بماند.

باید متوجه قطرات آب روی سطح بریده شده بادمجان ها شوید. آنها را به سرعت در زیر آب بشویید تا نمک اضافی آنها از بین برود، سپس آنها را با یک حوله کاغذی خشک کنید. روغن نباتی باقیمانده را به تابه اضافه کنید، بگذارید داغ شود و بادمجان ها را از دو طرف داخل آن سرخ کنید. این باید حدود 15 دقیقه طول بکشد.

اگر روغن اضافی وجود داشت، می‌توانید قبل از اینکه پیاز و سیر را دوباره به آن اضافه کنید، آن را از ماهیتابه خارج کنید. اگر ماهیتابه شما درب ندارد، همه چیز را بدون روغن اضافی به یک ماهیتابه کم عمق درب دار منتقل کنید.

رب گوجه فرنگی، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به بادمجان ها، پیاز و سیر اضافه کنید. همه چیز را با 240 میلی لیتر / 1 فنجان آب تازه جوشیده بپوشانید و آن را به آرامی هم بزنید تا رب گوجه فرنگی، ادویه ها و آب با هم ترکیب شوند.

گوجه فرنگی ها را کامل در تابه بریزید. درب آن را گذاشته و اجازه دهید گوجه بادمجون به مدت 45 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. اگر دوست دارید می توانید ریحان خشک را به خورش سبزیجات اضافه کنید. با نان یا برنج سرو کنید. لذت ببرید!


خورش بادمجان

خورش بادمجان یک خورش بادمجان است که با بادمجان سرخ شده و گوشت و برخی مواد دیگر درست می شود. معمولا آن را همراه با یک غذای برنجی مانند کته یا پلو سرو می کنند.


مواد لازم : برای 2 نفر

4 عدد بادمجان متوسط

1 عدد پیاز

3 عدد گوجه فرنگی

1/2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1قاشق غذاخوری زعفران مایع

1 لیوان آب

2 قاشق غذاخوری روغن نباتی

1 قاشق غذاخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری فلفل

1 قاشق چایخوری زردچوبه

طرز تهیه:

پیازها را خلال کنید و با یک قاشق غذاخوری روغن در قابلمه بریزید و پیاز را سرخ کنید. زردچوبه، فلفل و 1/2 قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید.آب را اضافه کنید و اجازه دهید بپزد.

بادمجان ها را پوست بگیرید و برش دهید (هر 5 یا 6 برش عمودی) و روی بادمجان ها نمک بپاشید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید و بعد از پیاز با روغن تفت دهید ،رب گوجه فرنگی را اضافه کنید؛ گوجه فرنگی نصف شده و پیاز داغ را هم اضافه کنید. زعفران را اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه با حرارت متوسط ​​می گذاریم سپس از خورش خود لذت می بریم.

یادداشت

هنگام خرید این غذا بادمجان های باریک را انتخاب کنید.

بادمجان ها را بعد از ریختن نمک خوب بشویید و آبکشی کنید.

برای طعم لذیذتر به جای روغن به گوجه فرنگی کره اضافه کنید.

برای ظاهر بهتر از گوجه گیلاسی استفاده کنید.

می توانید 1 قاشق غذاخوری آرد را به سس اضافه کنید تا سس غلیظ تری به دست آید.


بابا غنوش یا موس بادمجان خاورمیانه

بابا غنوش غذای سبک، اما سیر کننده و فوق العاده خوشمزه است. شگفتی این است که می توان آن را به راحتی در خانه، فقط با چند ماده اصلی آن تهیه کرد.

یکی دیگر از انواع این غذای خاورمیانه، یک موس بادمجان ساده و در عین حال خوشمزه است بابا غنوش یک غذای دلپذیر مدیترانه‌ای و یکی از محبوب‌ترین غذاهای خاورمیانه ، بدون نیاز به بخشی از مزه است

بابا غانوش یا بابا غنوش

زمان آماده سازی10 دقیقه

زمان پخت10 دقیقه

زمان کل20 دقیقه


مواد لازم: برای 4 وعده

300 گرم بادمجان

60 گرم ارده

60 گرم گوجه فرنگی

10 گرم پیاز

1 سیر

40 میلی لیتر روغن زیتون فوق بکر

1 قاشق غذاخوری جعفری ایتالیایی

نمک دریا و پودر فلفل به میزان لازم

نعناع برای تزئین

20 میلی لیتر آب لیمو

طرز تهیه :

برای 300 گرم گوشت خالص پخته شده بادمجان شما باید 500 گرم بادمجان را کبابی کرده و بعد گوشت را خارج کنید و در یک ظرف بریزید و با یک وسیله آن را خوب پوره یا نرم کتید.سپس باقی مواد توی دستور داده شده رابجز نعناع به بادمجان اضافه و با هم ترکیب کنید و در آخر با نعناع و روغن زیتون روی آن را تزیین و سرو کنید.


طرز تهیه کباب علی نازیک با بورانی بادمجان دودی


آموزش خوراک بادمجان پنیر


 آموزش خوراک گیاهی- بادمجان رژیمی


 طرز تهیه بهترین خوراک بادمجان با پنیر


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده