خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه و دستور پخت مارمالاد کامکوات

طرز تهیه و دستور پخت مارمالاد کامکوات

طرز تهیه و دستور پخت مارمالاد کامکوات


مارمالاد کامکوات مورد علاقه بیشتر گروه های سنی است، درست کردن انواع مربا در خانه مقرون به صرفه و سالمتر است، چون شما از مواد صنعتی و مواد نگهدارننده در مرباهای خود استفاده نمی کنید پس مربای سالمتری نسبت به نوع آماده شده فروشگاهی آن دارید.مارمالاد کامکوات شیرین و ترش و به طرز شگفت انگیزی چسبناک است که ارزش آن را دارد که سالی یک بار در زمانی که این میوه های عالی در دسترس هستند درست کنید.


مارملاد کامکوات 

آماده سازی: 15 دقیقه

پخت: 25 دقیقه

مجموع: 40 دقیقه


مواد لازم [برای 4 شیشه کوچک (290 گرم)]

500 گرم کامکوات

400 گرم شکر گرانول

130 میلی لیتر / 1/2 فنجان آب پرتقال تازه

130 میلی لیتر / 1/2 فنجان آب

۱ عدد چوب دارچین

6 عدد غلاف هل

2 قاشق غذاخوری آب لیمو


طرز تهیه :

مارمالاد کامکوات به طور طبیعی نسبت به مارمالاد پرتقال یا مارمالاد لیمو تلخ تر است. بنابراین تلخی این مارمالاد کامکوات واقعاً به طعم چندوجهی آن می افزاید. همانطور که گفته شد، یک ترفند اختیاری برای کاهش یا حتی از بین بردن تلخی وجود دارد.


کامکوات ها را در آب گرم بشویید و کل کامکوات ها را به یک قابلمه پر از آب منتقل کنید. آب را به جوش بیاورید و پس از جوش آمدن، بگذارید 5 دقیقه بجوشد. حالا آب را بچشید. اگر مزه تلخی نداشت این مرحله تمام شده و می توانید آب آن را تخلیه کرده و به مرحله بعدی بروید.


اگر طعم تلخی داشت آن را آبکش کنید و به اندازه ای آب جوشیده به قابلمه اضافه کنید تا روی کامکوات ها را بپوشاند. این کار را تکرار کنید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد. سپس آب را خالی کرده و به مرحله بعد ادامه دهید.


اگر طعم تلخ مرکباتی کامکوات را دوست دارید، به سادگی آنها را در آب گرم بشویید. شما میتوانید از کامکوات کامل برای مارمالاد استفاده کنید، اما میتوانید دستور پخت را طوری تنظیم کنید که مصرف آن برای تمام گروه های سنی خوردن آن راحت تر باشد. 


بنابراین کامکوات ها را به برش های نازک (حدود 3-4 میلی متر / 0.1 اینچ) برش دهید و دانه ها را بردارید. آب پرتقال را بگیرید یا به جای آن از آب پرتقال طبیعی خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید. غلاف هل را با هاون خرد کنید. اگر دوست ندارید دانه ها داخل مارمالاد رها شوند، می توانید غلاف های له شده را در یک کیسه چای خالی یا یک تکه پارچه خراطین بریزید که با ریسمان پخت به هم بچسبانید.


آب پرتقال، آب، شکر، چوب دارچین و غلاف هل خرد شده (در یک کیسه چای یا کیسه پارچه ای کوچک DIY) را به یک قابلمه منتقل کنید. آن را به جوش بیاورید و اجازه دهید شکر حل شود. این باید حدود 5 دقیقه طول بکشد.


سپس کامکوات ها را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه با دمای متوسط ​​بجوشد و هر از گاهی هم بزنید. می توانید با قرار دادن یک قاشق غذاخوری پر یا بیشتر در یک بشقاب کوچک و قرار دادن آن در یخچال به مدت 5 دقیقه بررسی کنید که از قوام آن راضی هستید یا خیر. اگر غلظت آن به دلخواه شما باشد، مارمالاد آماده است. اگر هنوز خیلی آبکی است، می توانید اجازه دهید چند دقیقه دیگر بجوشد. اگر خیلی سفت بود می توانید آب داغ بیشتری اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه دیگر بجوشد.


در آخر آب لیمو را اضافه کنید، مارمالاد را دوباره هم بزنید و اجاق گاز را خاموش کنید. اگر می خواهید مارمالاد کامکوات خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید یا می خواهید آن را هدیه دهید، توصیه می کنم آنها را به شیشه های شیشه ای استریل منتقل کنید.


شیشه ها و درب ها را در آب جوش حدود 1 دقیقه استریل کنید. آنها را با استفاده از ابزار آشپزخانه استریل شده از آب خارج کرده و روی دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه تمیز قرار دهید.


مارمالاد داغ را با قاشق استریل به شیشه ها منتقل کنید، درب ها را محکم ببندید و شیشه ها را زیر و رو کنید. پس از خنک شدن، می توانید دوباره آنها را بچرخانید. به این ترتیب شما باید بتوانید مارمالاد را برای چند ماه نگهداری کنید. آن را با نان مورد علاقه خود برای صبحانه یا چای بعد از ظهر میل کنید!



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده