دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» گیاهخواری چیست و دستور پخت غذای گیاهی

گیاهخواری چیست و دستور پخت غذای گیاهی

فواید گیاهخواری

داشتن یک رژیم غذایی سالم ارتباط مستقیمی با سلامت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری دارد. گیاهخواری یکی از رژیم هایی است که در صورت رعایت اصول خاصی و شامل ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می تواند به عنوان یک رژیم غذایی سالم مطرح شود. البته این درست نیست که گیاهخواران نسبت به افرادی که در وعده های غذایی خود گوشت می خورند بدن سالم تری دارنند.


یک رژیم گیاهخواری که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین میکند،فواید زیادی دارد،


 میوه ها و سبزیجات نسبت به رژیم های غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت، چربی و کالری کمتری دارند. گیاهخواران کمتر به مشکلات مرتبط با وزن مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت مبتلا می شوند. علاوه بر این، گیاهخواری به سلامت استخوان ها کمک می کند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 گیاهخواری روند پیری را کند می کند. مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین از پیری زودرس جلوگیری می کند. EPA تخمین می زند که تقریباً 95 درصد از آفت کش های باقی مانده در رژیم غذایی افراد از گوشت، ماهی و محصولات لبنی می آید.


علاوه بر این، گوشت و محصولات لبنی سرشار از استروئیدها و هورمون ها هستند. گیاهخواری سموم را از بدن دفع می کند و بنابراین بدن شاداب تر، سالم تر و جوان تر می شود.


 گیاهخواری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد. بر اساس مطالعات مرکز تحقیقات سرطان آمریکا، سیستم ایمنی گیاه خواران در کشتن سلول های تومور قوی تر از بدن گوشتخواران است. مطالعات نشان داده است که رژیم گیاهخواری همچنین به محافظت از بدن در برابر سرطان پروستات، روده بزرگ و پوست کمک می کند.


مطالعات نشان داده است که رژیم های گیاهخواری می تواند به بهبود متابولیسم افراد چاق و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. یک رژیم گیاهخواری کامل سرشار از فیبر، منیزیم، و ویتامین های C و E است. افرادی که از این نوع رژیم غذایی پیروی می کنند مقدار کمی کالری، چربی اشباع شده، کلسترول، اسیدهای چرب امگا 3، کلسیم دریافت می کنند. ، روی و ویتامین های B12 و D.


دستور پخت غذای گیاهی

امشب شام را بدون گوشت درست کنید و یکی از این دستور العمل های غذای گیاهی مغذی را آماده کنید تا بجوشد.


تارت کدو سبز وگان


با این تارت کدو سبز ساده و خوشمزه از فراوانی کدو سبز تازه استفاده کنید !


تارت خوشمزه تازه ، گیاهی ، مملو از کدو سبز گرم و خوشمزه است . به علاوه، تنها از 6 ماده ساده و چند ادویه درست شده است . بیایید آن را انجام دهیم!


⭐️ چرا باید این دستور غذا را امتحان کنید فیلینگ خوشمزه است.

تارت خامه ای، خوش طعم و سرشار از طعم کدو سبز است. این تارت روستایی برای مردم بسیار خوشایند است، وگان ها و غیر وگان ها آن را دوست دارند!

این غذا سریع و ساده است. این تارت کدو سبز وگان حدود 20 دقیقه آماده و 50 دقیقه برای پخت زمان نیاز دارد. 

شما می توانید آن را فقط در حدود 1 ساعت آماده کنید، و آن را برای یک شام شب هفته عالی می کند.


زمان آماده سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 50 دقیقه

زمان کل: 1 ساعت و 10 دقیقه


مواد لازم : برای ۵ قسمت

1/2 فنجان بادام هندی خام

1 قاشق غذاخوری روغن

2 حبه سیر خرد شده

2 عدد کدو سبز متوسط ​​رنده شده

1/4 تا 1/8 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق غذاخوری سرکه سفید

1 و 1/2 قاشق غذاخوری مخمر مغذی

از هر کدام 1/4 قاشق چایخوری : رزماری، پونه کوهی، آویشن

1/8 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

1/4 قاشق چایخوری پودر ماچا اختیاری، فقط برای رنگ

1 عدد پای خمیری آماده وگان و یا خمیر هزار لا سرد

طرز تهیه:

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

فر را با دمای 345 درجه فارنهایت و یا (175 درجه سانتی گراد) گرم کنید.


بادام هندی را از شب قبل با کمی آب خیس کنید و بعد توی یک سبد بریزید و لی آب را دور نریزید،

بادام را به مخلوط کن با سرعت بالا اضافه و آب را هم اضافه کنید و به مدت 15 تا 20 ثانیه یا تا زمانی که یکدست شودآنرا با سرعت زیاد هم بزنید. بعد به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و کنار بگذارید.


روغن را در یک تابه بزرگ نچسب گرم کنید. پس از داغ شدن، سیر خرد شده را اضافه و به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید. سپس کدو سبز رنده شده و نمک را اضافه و هم بزنید.


به مدت 7 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که آب میان بافتی کدوها به نصف کاهش پیدا کنند و دیگر آب داشته باشد بپزید (کدوها در حین پخت مقداری آب آزاد می کنند).


بعد کدو سبز رنده شده را توی کاسه بادام هندی بریزید. در صورت استفاده، سرکه سفید، مخمر مغذی ، سبزیجات ، فلفل سیاه و ماچا را اضافه کنید.


توجه: ماچا فقط رنگ سبز روشن تری به تارت می دهد. اختیاری است و روی طعم آن تاثیری ندارد.


بعد تمام مواد را خوب هم بزنید تا کدو سبز با خامه و چاشنی ترکیب شود. در این مرحله می توانید آن را بچشید و شوری آن را به سلیقه خود تنظیم کنید.


پوسته پای خود را باز کنید (یا آن را پهن کنید، اگر خمیری است که خودتان در خانه درست کردید)، و بعد آن را در یک بشقاب پای 8 اینچی فشار دهید و حدود 1 اینچ یا 3 سانت روی آن باقی بماند.


بعد ترکیب کدو سبز را توی خمیر پای بریزید و با استفاده از کاردک آن را به طور یکنواخت پخش کنید. سپس قالب را در فر به مدت 50-60 دقیقه یا تا زمانی که خمیر پای طلایی شود، آن را بپزید.


پس از خارج کردن از فر آن را چند دقیقه بگذارید تا خنک شود!

این تارت گرم و سرد شده آن هم خوشمزه است!

تارت را تا 4 روز می توانید در یخچال نگه دارید و سرد سرو کنید، یا با پوشش فویل آلومینیومی در فر از قبل گرم شده با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی گراد) به مدت 20 تا 30 دقیقه گرم کنید.

نکات غذایی:

رنگ تارت بعد از پخت بیشتر زرد است تا سبز. اگر می خواهید رنگ سبز اشتها آورتری داشته باشید، حدود ¼ قاشق چای خوری پودر چای سبز یا ماچا به آن اضافه کنید. این به هیچ وجه روی طعم تأثیر نمی گذارد و کاملا اختیاری است.

کدو سبز را به اندازه کافی بپزید. برای جلوگیری از آبکی شدن مواد، کدو سبز رنده شده را حداقل به مدت ۷ دقیقه یا تا زمانی که دیگر مایعی در ماهی تابه باقی نماند تفت دهید.

در حالی که طعم این تارت فوق العاده است، می توانید قارچ های سرخ شده، نخود سبز یا حتی فلفل دلمه ای را برای بافت و طعم بیشتر به خمیر اضافه کنید!

❄️ انجماد

تارت پخته شده را تا 2 ماه می توانید فریز کنید،برای یخ زدن، قبل از برش تارت، اجازه دهید کاملا خنک شود. هر برش را در پلاستیک بپیچید و در فریزر نگهداری کنید. یک شب در یخچال ذوب کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 10 تا 15 دقیقه گرم گنید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده