دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه بهترین شیرینی های شکری وگان

طرز تهیه بهترین شیرینی های شکری وگان

شیرینی های شکری نرم و گیاهی با لبه های ترد، برای تمام ساعات روز به عنوان یک میان وعده در کنار نوشیدنیهای سرد یا گرم بسیار عالی هستند و البته شما با طرح هایی که با کاترهای مختلف کوکی و تزیینات روی آن با انواع آیسینگ آسان و اسپرینکل ها می توانید به راحتی این شیرینی ها را در خانه درست کنید.


آمادگی: 10دقیقه

پخت: 10دقیقه

زمان سرد شدن: 1ساعت

مجموع: 1ساعت 20 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

وعده های غذایی: 24 کوکی


مواد لازم: برای کلوچه های شکری

3/4 فنجان کره گیاهی کمی نرم شده

3/4 پیمانه شکر دانه ریز 

2 قاشق غذاخوری شیر بادام شیرین نشده

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1/4 قاشق چایخوری عصاره بادام (اختیاری، اما بسیار خوب)

2-2 1/4 فنجان آرد همه منظوره، تقسیم شده (به درستی اندازه گیری شده)

1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1/2 قاشق چایخوری نمک


آیسینگ آسان

1 1/2 پیمانه پودر قند 

1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1/4 قاشق چایخوری عصاره بادام (اختیاری)

1 قاشق غذاخوری شربت ذرت سبک (می توان آن را حذف کرد، اما مایه کیک را بسیار براق می کند)

1-2 قاشق غذاخوری شیر بادام شیرین نشده


طرز تهیه:

در یک کاسه بزرگ یا با استفاده از همزن دستی یا ایستاده مجهز به ضمیمه پدال، کره گیاهی را حدود 1 دقیقه بزنید تا کرمی و یکدست شود. شکر را اضافه کرده و با سرعت بالا به مدت 2 تا 3 دقیقه بزنید تا پف کند و سبک شود. 

حالا شیر بادام، نشاسته ذرت، وانیل و عصاره بادام را اضافه کنید (در صورت استفاده) و حدود 1 دقیقه آنقدر هم بزنید تا کاملاً ترکیب شود. در صورت نیاز کناره های کاسه را هم گاهی با لیسک تمیز کنید. سپس 1 فنجان آرد را به مخلوط مرطوب اضافه کنید. بکینگ پودر و نمک را روی آرد بپاشید. با سرعت کم مخلوط کنید، تا زمانی که ترکیب شوند. حالا 1 فنجان دیگر آرد را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که با هم مخلوط شود. بیش از حد ترکیب نکنید وقتی خمیر را در دستان خود میگیرید، باید شبیه خمیر بازی باشد،

اگر در زمان هم زدن خیلی مرطوب به نظر می رسد، 1/4 فنجان دیگر آرد اضافه کنید. می خواهید خمیر غلیظ باشد اما خشک نباشد. من همیشه از 2 1/4 فنجان آرد کامل استفاده می کنم. اگر خمیر خیلی مرطوب باشد، کلوچه های شما پخش می شوند.

با استفاده از یک کاردک، تمام خمیر را از ظرف خارج کنید. در صورت نیاز از دستان خود استفاده کنید تا خمیر جمع شود. بعد خمیر را به دو نیم تقسیم و مانند دو توپ گرد در آورید.

روی یک ورق کاغذ روغنی کمی آرد بپاشید، سپس نصف خمیر را اضافه کنید. روی خمیر کمی آرد بپاشید و به ضخامت حدود 1/4 اینچ باز کنید. خمیر را لابلای کاغذهای روغنی قرار دهید و بعد در یخچال به مدت حداقل 1 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید. هنگامی که خمیر سرد شد، آن را به مدت 10 دقیقه روی پیشخوان قرار دهید و فر را با دمای 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد روشن و گرم کنید.

دو ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید. با استفاده از کاتر کوکی به شکل های دلخواه برش بزنید و بعد توی سینی با فاصله قرار دهید. وقتیکه تمام شیرینی ها را قالب زده و توی سینی چیدید . سینی را

به مدت 8 تا 10 دقیقه در طبقه وسط فر قرار داده تا بر اثر پخت توی فر روی و دور لبه های شیرینی خیلی کم رنگ شود. بعد سینی را از فر خارج کرده و بگذارید با سرد شدن به میزان قابل توجهی سفت شوند. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خنک شوند و سپس به توری سیمی منتقل کنید تا قبل از تزیین کاملا خنک شوند.


آیسینگ آسان

تمام مواد در دستور داده شده را در یک کاسه هم بزنید. اگر خیلی غلیظ به نظر می رسد، کمی شیر بادام اضافه کنید. باید صاف، براق و روان باشد. اگر خیلی آبکی بود، پودر قند بیشتری اضافه کنید. میتوانید ، شیرینی ها را یکی یکی در مایه بزنید یا از برس، قاشق یا بطری استفاده کنید.

اگر شیرینیهای زیبا می خواهید، ابتدا مایه آیسینگ را غلیظ تر درست کنید، فقط با استفاده از 1 قاشق غذاخوری شیر بادام و با استفاده از یک نوک تزئینی،روی شیرینی ها را با مایه ترسیم کنید.سپس کمی شیر اضافه کنید تا رقیق شود و داخل آن را با مایه پر کنید. به این ترتیب مایه روی لبه های کوکی نمی ریزد. به دلخواه میتوانید از ترافل های رنگی با شکل های مختلف استفاده و تزئین کنید.



یادداشت

عصاره بادام اختیاری است اما طعم بسیار خوبی هم به کوکی ها و هم به مایه کیک می دهد، بنابراین اگر می توانید از آن استفاده کنید.

برای اندازه‌گیری صحیح آرد، حتماً با قاشق آرد را داخل پیمانه بریزید و با پشت چاقو روی آن را صاف کنید. اگر آرد را درست اندازه نگیرید، در نهایت خمیر خشکی بدست میاید!

اگر استفاده از شربت ذرت راحت نیست، ممکن است آن را حذف کنید. من به ندرت از آن استفاده می کنم، اما مایه کوکی را زیبا و براق می کند و فقط 1 قاشق غذاخوری است.

شیرینی های شکری پخته شده به خوبی منجمد می شوند، اما پس از تزیین آنها را فریز نکنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده