ثروتسازی با هیپنوتیزم


» طرز تهیه و ایده های آسان با زردآلو

طرز تهیه و ایده های آسان با زردآلو

طرز تهیه و ایده های آسان با زردآلو


ایران سرزمین مردمان بسیاری است که هر کدام فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد خود را دارند. پس جای تعجب نیست که غذاهای ایرانی دارای تنوع فوق العاده ای از غذاهای مختلف است. از غذاهای گوشتی گرفته تا دسرهای خوشمزه و نوشیدنی های لذیذ، غذاهای ایرانی همه آنها را دارند.


ژله مارمالاد زردآلو

مواد لازم :

1 کیلوگرم زردآلو

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1 کیلوگرم شکر

1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین

2 قاشق غذاخوری زعفران دمکرده

1 قاشق غذاخوری آبلیمو

1 قاشق غذاخوری گلاب


طرز تهیه :

ابتدا زردآلوها را با غذاساز خرد کرده و سپس با شکر مخلوط کرده و روی شعله قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد زعفران را اضافه کنید و در این زمان در یک کاسه گلاب را با پودر ژلاتین مخلوط کرده و روی بخار آبجوش گذاشته تا کاملا حل شود.

در پایان آبلیمو را به مربا اضافه کرده و سپس شعله را خاموش کرده و گلاب و ژلاتین را اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. پس از خنک شدن توی ظرف یک شیشه بریزید و بعد درب شیشه را بسته و بعد از تکان دادن زعفران و سرد شدن و سفت شدن، مرباها بیشتر خود را نشان می دهند.

کیک گوشت با زردآلو

زمان دستی 25 دقیقه، زمان فر 45 دقیقه

مواد لازم: برای 4-6

500 گرم گوشت چرخ کرده (20 درصد چربی)

7 تخم مرغ بزرگ آزاد (3 عدد خام، 4 عدد آب پز شده به مدت 6-7 دقیقه و پوست کنده)

25 گرم شوید تازه، ریز خرد شده

25 گرم پیازچه تازه، ریز خرد شده

2 قاشق چایخوری زردچوبه

2 حبه سیر، له شده

1 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

1 قاشق چایخوری پودر زیره

1 قاشق چایخوری پودردارچین

1 قاشق چایخوری سیاهدانه

50 گرم مغز پسته کامل

100 گرم زردآلو خشک، تقریباً خرد شده

قالب نان 1.5 لیتری


طرز تهیه:

فر را روی 180 درجه سانتیگراد/160 درجه سانتیگراد فن/گاز گرم کنید. 4. در یک کاسه، گوشت چرخ کرده گوشت ، تخم مرغ خام، شوید و پیازچه و نمک و پودر تخم گشنیز را با پودر زیره ، نمک و زردچوبه و پودر دارچین ، سیاه دانه و پسته، زردآلو و سیر با فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

فقط کمتر از نیمی از مخلوط را در پایه قالب نان فشار دهید، سپس یک فرورفتگی در طول وسط و انتها ایجاد کنید. تخم مرغ های آب پز را پشت سر هم در تورفتگی بچینید. مخلوط باقیمانده را روی تخم‌مرغ‌ها بریزید و سطح آن را صاف کنید و مطمئن شوید که همه تخم‌مرغ‌ها پوشیده شده‌اند. 45 دقیقه در فر قرار داده تا پخته و آماده شود.

قالب را از فر خارج کرده، بعد گذاشته تا چند دقیقه کیک گوشت سرد و استراحت کند و بعد از قالب خارج کرده و آن را برش بزنید و با سس مورد علاقه خود سرو کنید .



مربای زردآلو خشک

آمادگی:5 دقیقه

پختن:1 ساعت

مواد لازم:

500 گرم زردآلو خشک کامل ، خرد شده

3 عدد آب لیموترش بزرگ

1-1/2 کیلوگرم شکر


طرز تهیه:

زردآلوها را در یک تابه بزرگ بریزید، 1.5 لیتر آب اضافه کنید، روی آن را بپوشانید و بگذارید یک شب خیس بخورد. روز بعد یک بشقاب کوچک را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. زردآلو و آب را روی اجاق بگذارید، سپس آب لیمو را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کنید، سپس به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که زردآلوها نرم شوند و شروع به خرد شدن کنند، بجوشانید.


از روی حرارت بردارید و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. دوباره روی حرارت قرار دهید و به سرعت به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که به نقطه سفت شدن برسد بجوشانید. برای بررسی این موضوع، بشقاب را از یخچال خارج کنید، یک قاشق مرباخوری را روی بشقاب بریزید و دوباره آن را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید – وقتی با انگشت آن را فشار می دهید مربا باید چروک شود. یک دماسنج شکر نیز نقطه گیرش مربا را به شما می دهد که 105 درجه سانتیگراد است.


مربا را با احتیاط داخل شیشه های استریل شده داغ بریزید، روی آن را با یک دیسک کاغذ مومی یا کاغذ روغنی بپوشانید، درب آن را ببندید، سپس بگذارید خنک شود و ببندد. مربا در یک کمد خنک و تاریک به مدت 6 ماه باز نشده باقی می ماند.


کیک زردآلو، بادام و پولنتا

زمان آماده سازی و پخت

o آمادگی:40 دقیقه

o پختن:1 ساعت

o به علاوه خنک کننده


بادام و زردآلو را در این کیک موریش جفت کنید. این کیک که با آرد ذرت زرد تهیه شده است، بافت مرطوب دوست داشتنی و طعمی میوه ای دارد. با کرم فرچه لذت ببرید

مواد لازم: برای 10

برای زردآلو

50 گرم کره بدون نمک ، به علاوه اضافی برای قالب

125 گرم شکر دانه ریز

8 عدد زردآلو تازه نصف شده(اگر زردآلوها کوچک هستند ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشید)

برای کیک

150 گرم کره بدون نمک، در دمای اتاق، مکعبی

150 گرم شکر کپسول

2 تخم مرغ بزرگ، کمی هم زده شده

1 عدد پوست رنده شده لیمو،

1 قاشق چایخوری عصاره بادام

50 گرم آرد ساده

50 گرم آرد ذرت زرد ریز آسیاب شده

1-1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

100 گرم بادام آسیاب شده

125 میلی لیتر شیر

3 قاشق غذاخوری مربای زردآلو ، برای لعاب دادن


طرز تهیه:

یک قالب کیک گرد 20 تا 23 سانتی متری را با کره توی آن را چرب کنید. اگر کف قالب آن جدا میشود، باید قسمت بیرونی آن را با فویل بپیچید تا از نشت کارامل جلوگیری کنید. فر را با حرارت 200/180 درجه سانتیگراد فن/گاز 6 گرم کنید. برای زردآلو، شکر دانه ریز و 75 میلی لیتر آب را در یک قابلمه بریزید . به آرامی حرارت دهید تا شکر حل شود. وقتی شکر ذوب شد، آن را به جوش بیاورید و شربت را تماشا کنید تا زمانی که به رنگ کهربایی تیره درآید. از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید. هم بزنید تا آب شود. داخل قالب بریزید، سپس زردآلوها را به سمت پایین در آن قرار دهید.


برای کیک، کره و شکر را با همزن برقی با همزن بزنید تا سبک شود . تخم مرغ را کم کم اضافه کنید سپس پوست و عصاره بادام را اضافه کنید. همه مواد خشک را با هم مخلوط کنید، سپس آنها را به طور متناوب با شیر در مخلوط تخم مرغ بریزید. با قاشق روی زردآلوها بریزید و به مدت 50 دقیقه بپزید. برای تست پختن آن، یک سیخ را به وسط فشار دهید. باید تمیز بیرون بیاد


کیک را به مدت 15 دقیقه بگذارید تا خنک شود، سپس یک چاقو را بین کیک و داخل قالب قرار دهید و آن را در یک بشقاب برگردانید. اگر یکی از نیمه‌های زردآلو در قالب باقی ماند، آن‌ها را با احتیاط جمع کنید – سعی کنید شکل خود را دست نخورده نگه دارید و زیاد له نکنید – و آن‌ها را به سمت بالا، روی کیک قرار دهید. کیک را بگذارید تا خنک شود یا در صورت تمایل آن را گرم سرو کنید.


مربای زردآلو را با 2 قاشق غذاخوری آب گرم کنید. پس از حل شدن مربا، آن را از صافی عبور دهید تا تکه های زردآلو خارج شود. بگذارید کمی خنک شود ، در غیر این صورت زردآلوها را که باید کاملا پخته شود و ریزش نکند ، بیش از حد پخته میشود، سپس مربا را به صورت غلیظ روی کیک بکشید. بگذارید کمی خودش را بگیرد، سپس در صورت تمایل با کرم فریشه یا خامه سرو کنید.


برنج زعفرانی ایرانی با زردآلو

این دستور پخت برنج زعفرانی ،طعم های شیرین و خوش طعم را با برنج معطر ترکیب می کند. این دستور غذا را امشب به عنوان یک طرف خوشمزه برای هر وعده غذایی درست کنید.


زمان آماده سازی: 2 ساعت

زمان پخت: 45 دقیقه

زمان استراحت: 10 دقیقه

زمان کل: 2 ساعت و 55 دقیقه


مواد لازم: برای 8

2 فنجان برنج باسماتی

½ فنجان کره

⅔ فنجان بادام بلانچ شده

85 گرم زردآلو خشک درشت خرد شده، ربع شده

¼ قاشق چایخوری زعفران

1 قاشق چایخوری نمک و فلفل سفید


طرز تهیه:

برنج را زیر آب سرد خوب بشویید، سپس در یک کاسه بزرگ بریزید، روی آن را با آب ولرم بپوشانید و 2 قاشق غذاخوری نمک را هم بزنید. اجازه دهید 1 تا 2 ساعت خیس بخورد. آبکش کنید و دوباره آبکشی کنید.

قابلمه متوسط آب را به جوش آورید، 2 قاشق غذاخوری نمک دیگر اضافه کنید، سپس برنج را اضافه کنید و به آرامی به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانید تا تقریباً پخته شود (به تبصره 2 مراجعه کنید). آبکش کنید و آبکشی کنید و کنار بگذارید تا کاملا آب شود.

در همان ماهیتابه، 6 قاشق غذاخوری کره را آب کرده و بادام ها را تفت دهید تا کمی طلایی شوند، حدود 4 دقیقه (در صورت استفاده از بادام مارکونا، 2 دقیقه). زردآلوهای خشک خرد شده را اضافه کنید، 3 دقیقه دیگر بپزید، سپس نصف قاشق چایخوری فلفل سفید، نصف قاشق چایخوری نمک و نصف برنج را هم بزنید.

برنج را به آرامی صاف کنید، با انگشت یا کفگیر ضربه بزنید تا صاف شود، سپس برنج باقی مانده را با قاشق روی آن بریزید.

در یک کاسه کوچک، نخ های زعفران را له کنید و 2 قاشق غذاخوری آب داغ را هم بزنید. اجازه دهید زعفران شکوفا شود، کنار بگذارید.

2 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را ذوب کرده و روی آن را به همراه 3 قاشق غذاخوری آب بریزید. ظرف را با درب محکم بپوشانید و با کمترین حرارت ممکن به مدت 35 دقیقه بپزید (من از پخش کننده حرارت در بالای شعله استفاده می کنم مانند زمانی که از تاگین استفاده می کنید). حرارت را خاموش کنید، زعفران و آب آن را روی آن بریزید، با حوله چای بپوشانید و دوباره درب آن را بگذارید و به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.

با قاشق بزرگ سرو کنید، دو لایه برنج را با هم مخلوط کنید، یا مخلوط کنید.


طرز تهیه اسموتی زردآلو و هویج با مغز بادام هندی

این اسموتی زردآلو و هویج با مغز بادام هندی بافتی فوق العاده خامه ای و مخملی دارد. نوشیدنی دلچسب، خوش طعم و با طراوت است.


آموزش تهیه لواشک زردآلو

یک راه عالی برای استفاده از میوه های اضافی فصل

کاری که می توانید با میوه های اضافی فصل انجام دهید ، تهیه لواشک میوه ای است.


طرز تهیه کیک موس شکلات سفید و زردآلو

ین کیک موس شکلات سفید زردآلو و کاراملی یک دسر دلپذیر و غنی است که از یک کیک اسفنجی بادام تشکیل می شود و به دنبال آن یک بادام ، زردآلو خشک و کرانچ شکلات و یک ژله زردآلو ، همه با یک کیک موس شکلات سفید کاراملی پوشانده شده است. 


طرز تهیه کیک مغز شکلاتی با زردآلو

یک کیک خوشمزه و بی نظیر که میتوانید در خانه تهیه و از خوردن این کیک لذت ببرید و به جای زرد آلو میتوانید از میوهای فصلی استفاده کنید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده