خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه دستور العمل های گیاهی بدون گوشت

طرز تهیه دستور العمل های گیاهی بدون گوشت

دستور العمل های گیاهی یک راه عالی برای خلاقیت، امتحان کردن چیزهای جدید و لذت بردن از غذاهای خوشمزه و سالم در کنار دوستان و خانواده است. بهترین چیز در مورد آشپزی این است که می توان آن را برای هر مناسبتی درست کنید و از میزبانی یک مهمانی شام صمیمی تا یک دورهمی برای همه دوستانتان این غذاها بسیار راحت و خوشمزه است .


نان کوهی لبنانی

یک نان تخت خوشمزه خانگی بهترین است! این نان ساده با بافت منحصربه‌فرد، تکنیک سرگرم‌کننده برای درست کردن و ظاهری زیبا، نرم است، سریع پهن می‌شود 

شما این دستور غذا را دوست خواهید داشت زیرا ساده، آسان، سریع است (به شما نیاز دارد که در هر مرحله فقط چند دقیقه در اطراف باشید!) و خوشمزه است. پس از امتحان این دستور غذایی بسیار خانوادگی، به نان تختی که در فروشگاه خریداری شده است، «نه» خواهید گفت – واقعاً!

زمان آماده سازی5 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

زمان پخت20 دقیقه

افزایش زمان2 ساعت 30 دقیقه

زمان کل2 ساعت 55 دقیقه

غذا مدیترانه ای

مواد لازم : برای 8 عدد نان تخت


مرحله اول: آماده سازی پایه مرطوب

۱/۲ فنجان آرد همه منظوره

۳/۴ فنجان آب گرم

1 قاشق چایخوری مخمر خشک 

1 قاشق چایخوری شکر سفید


مرحله دوم: تهیه خمیر اول

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

1 فنجان آرد همه منظوره


مرحله سوم: خمیر نهایی

4 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره (برای بافتنی به میزان لازم)

1 قاشق چایخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

در یک کاسه بزرگ، تمام مواد مرحله اول آرد همه منظوره + آب گرم + مخمر خشک + شکر سفید را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این همان چیزی است که من آن را "پایه مرطوب" می نامم زیرا مانند آب مایع خواهد بود. کاسه را به مدت 60 دقیقه کنار بگذارید. این اجازه می دهد تا مخمر فعال شود و مخلوط حباب کند.


پس از 60 دقیقه حباب زدن پایه خیس، مواد مرحله دوم روغن زیتون + نمک و آرد همه منظوره را به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در این مرحله خود را با خمیر بسیار چسبناکی خواهید دید.


بلافاصله به مرحله سوم بروید: دو قاشق غذاخوری آرد همه منظوره را روی میز بپاشید و شروع به ورز دادن خمیر چسبنده کنید. به اضافه کردن دو قاشق غذاخوری دیگرآرد ادامه دهید تا به قوام خمیر بسیار نرمی برسید که نه چسبنده باشد و نه خیلی خشک و بعد همانطور که قبلاً ذکر شد، ممکن است کمی کمتر یا کمی بیشتر به آرد نیاز داشته باشید. بر این اساس تنظیم کنید.


با خمیر یک توپ صاف درست کنید و دوباره آن را در کاسه همزن قرار دهید. سطح آن را با روغن زیتون ذکر شده در مرحله سوم بپوشانید. این کار باعث می شود که خمیر خشک نشود و در حین بالا آمدن مرطوب بماند. روی کاسه را با یک حوله چای یا نایلون بپوشانید و به مدت 60 تا 90 دقیقه کنار بگذارید تا خمیر ور بیاید. اطمینان حاصل کنید که خمیر را در یک اتاق خیلی سرد یا گرم قرار ندهید - معمولاً در کنار اجاق گاز منطقه مناسبی است.


بعد از اینکه 60 تا 90 دقیقه این مقدار بالا آمد، می‌توانید نان را بپزید یا به مرحله بعدی که همان دم کردن یک شبه است ادامه دهید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، خمیر را به آرامی ورز دهید و آن را به یک کیسه پلاستیکی قابل استفاده مجدد آشپزخانه منتقل کنید و تا حد امکان هوا را خارج کنید. اگر این را ندارید، می توانید از فویل استفاده کنید. در یخچال بگذارید و اجازه دهید 8+ ساعت دیگر یا یک شب دم بکشد.


پس از آماده شدن برای پخت، می توانید خمیر را به هشت توپ تقسیم کنید. با وردنه، با کمی و کمی آرد خمیر را باز کنید تا ضخامت آن حدود 1-2 میلی متر شود. برای پختن، یک تابه صاف را روی حرارت متوسط گرم کنید. پس از گرم شدن تابه، خمیر وردنه شده را روی آن بگذارید و اجازه دهید تا بپزد. حباب‌های هوا شروع به تشکیل شدن می‌کنند و بنابراین نان را برگردانید و اجازه دهید از طرف دیگر هم بپزد. پخت هر نان حدود دو دقیقه طول می کشد.


اختیاری: در صورت تمایل، مقداری روغن زیتون یا کره را روی نان صاف و پخته شده بمالید، قبل از اینکه دوباره نان را بچرخانید و همین کار را روی طرف دیگر انجام دهید.


نان را زیاد نپزید، زیرا می خواهید نرم بماند. این نان تخت هنگام پخت تیره نمی‌شود، زیرا در فر پخته نمی‌شود، فقط نقاط تیره‌تری خواهید داشت که حباب‌های هوا ایجاد می‌شوند و برای مدت طولانی‌تری با تابه تماس دارند. این نان صاف، زمانی که به درستی پخته شود، پس از سرد شدن نیز نرم باقی می ماند، بنابراین می توان باقی مانده آن را کمی دوباره گرم کرد.

طرز تهیه سمبوسه پیاز حیدرآبادی خوشمزه


زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 20 دقیقه

زمان 30 دقیقه

مواد لازم : برای ۱۲ عدد

برای پیاز

2 عدد پیاز نازک خرد شده

1 فنجان پوها متوسط( برنج پهن شده) یا جایگزین بلغور

2 عدد فلفل سبز نازک برش خورده

3 قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده 

۱/۲ قاشق چایخوری پودر زیره

1 قاشق چایخوری چاات ماسالا

1 قاشق چایخوری پودر گشنیز

1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

۱/۴ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

نمک به میزان لازم

برای خمیر آرد

4 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره

آب در صورت نیاز

برای لفاف

12 ورق خمیر یوفکا یاسمبوسه یا نان لواش

روغن برای سرخ کردن 


طرز تهیه :

پیاز، فلفل سبز و گشنیز تازه را نازک خرد کنید. در یک کاسه بزرگ، پوها، برگ گشنیز خرد شده، فلفل سبز، پیاز و ادویه هندی را اضافه و خوب مخلوط کنید. در ابتدا، مخلوط خشک به نظر می رسد، اما هرچه بیشتر مخلوط شود، پیاز بیشتر رطوبت را آزاد می کند و اجازه می دهد مواد با هم ترکیب شوند.

افزودن نمک به چاشنی پیاز در این مرحله بسیار مهم است،


زیرا این تنها فرصت است. پس از آماده شدن ترکیب پیاز، دوغاب آرد یا خمیر مایدا را که از آرد همه منظوره و مقداری آب درست می شود، را آماده کنید. این باید قوام بسیار غلیظی داشته باشد، زیرا به عنوان چسب برای بسته نگه داشتن سمبوسه پیاز استفاده می شود. مقدار خاصی از آب مورد نیاز نخواهد بود، زیرا بستگی زیادی به سطح رطوبت آرد دارد، بنابراین هر بار کمی اضافه کنید.


یک ورقه شیرینی [اسپرینگ رول و ورقه های سمبوسه بلند و مستطیل شکل] را روی میز پهن کرده و گوشه اول را ۴۵ درجه تا کنید. یک بار دیگر این کار را انجام دهید و یک مخروط با یک تکه ورق بلند در کناره به دست خواهید آورد. مخروط را با مواد پیاز پر کنید، مطمئن شوید که آن را بیش از حد پر نکنید. به تا زدن ورق شیرینی به شکل مثلث ادامه دهید تا به آخرین چین برسیم.


قسمت داخلی آخرین ورقه را با مقداری خمیر مایدا بپوشانید و سمبوسه را ببندید. اگر گوشه‌های سمبوسه سوراخ‌هایی دارد، آن‌ها را نیز در خمیر صاف فرو کنید، زیرا سمبوسه پیاز را کنار هم نگه می‌دارد، زیرا به محض افزودن به روغن داغ برای سرخ کردن، سفت می‌شود. سمبوسه آماده شده را کنار بگذارید و روی آن را با یک پارچه مرطوب بپوشانید تا تازه بماند و همین کار را با بقیه سمبوسه ها تکرار کنید.


روغن را در یک ماهیتابه بزرگ گرم کنید تا داغ شود، اما بیش از حد گرم نشود. این به این معنی است که روی شعله کم تا متوسط نگه دارید.سمبوسه را هر بار به تابه اضافه کنید و بگذارید کاملا بپزد. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید پیاز خام کاملاً بپزد و شیرینی قهوه‌ای طلایی و ترد شود. پس از آماده شدن، سمبوسه پیاز را با استفاده از کفگیر از روغن خارج کنید و با پهن کردن آنها روی کاغذ روغنی یا حوله آشپزخانه یا یک توری خنک کننده، روغن اضافی آن را بگیرید.بعد آن را گرم سرو کنید و با یک فنجان چای داغ لذت ببرید!




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده