دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه شاک شوکای سبزیجات ترکی

طرز تهیه شاک شوکای سبزیجات ترکی

یک غذای گیاهی/وگان بسیار دوست داشتنی است که از سبزیجات کم سرخ شده و سس گوجه فرنگی ساده تهیه می شود. عنصر ستاره ای برای این غذای سنتی ترکیه، بادمجان ها هستند و بقیه سبزیجات اضافه شده به غذا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.

Shakşuka یک غذای همه کاره بسیار عالی است که می توان آن را به عنوان پیش غذا سرو کرد. همچنین می توانید این غذای خوشمزه گیاهی را در تمام طول سال با هر سبزی فصلی درست کنید به شرطی که بادمجان و گوجه فرنگی را به عنوان مواد اصلی نگه دارید!


زمان آماده سازی10 دقیقه

زمان پخت 20 دقیقه

زمان کل 30 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


پیش غذا، صبحانه، غذای اصلی، مخلفات

مدیترانه ای، ترکی

موادلازم: 4 نفر


▢¾ فنجان روغن زیتون فوق بکر

▢2-3 فلفل سبز ترکی (یا 1 فلفل دلمه ای) (تقریباً 200 گرم)

▢2 عدد بادمجان متوسط ​​(حدود 500 گرم)

▢2 عدد سیب زمینی متوسط ​​(حدود 350 گرم)

▢3-4 گوجه فرنگی متوسط ​​(تقریباً 400 گرم)

▢2 حبه سیر (ریز خرد شده)

▢1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی (اختیاری)

▢½ قاشق چایخوری نمک

▢½ قاشق چایخوری شکر

▢½ قاشق غذاخوری سرکه سیب یا سرکه سفید


طرز تهیه :

فلفل - من ترجیح می دهم از فلفل سبز ترکی برای این غذا استفاده کنم. آنها یکی از محبوب ترین فلفل هایی هستند که در غذاهای ترکی استفاده می شود. اما برخی از آنها می توانند کاملاً تند باشند. می توانید آنها را با فلفل دلمه ای جایگزین کنید.

گوجه فرنگی - گوجه فرنگی قرمز و آبدار تابستانی همیشه بهترین گزینه است، اما می توانید از هر نوع گوجه فرنگی که در دست دارید استفاده کنید.

روغن زیتون - یک عنصر مهم برای دستیابی به بهترین طعم در غذاهای مبتنی بر روغن زیتون است. من روغن زیتون فرابکر (روغن خالص طبیعی) را ترجیح می دهم اما می توانید از هر روغنی که دوست دارید برای آشپزی استفاده کنید.

از روغن زیتون با کیفیت بسیار خوب استفاده کنید، زیرا این روغن بر طعم غذا تأثیر می گذارد، مانند بسیاری از غذاهای ترکی گیاهی با روغن زیتون.

دو سر بادمجان ها را با چاقوی خرد کن جدا کنید و پوست آن را به صورت نواری از بالا به پایین جدا کنید. این کار را با دقت انجام دهید و بعد بادمجان ها را به اندازه لقمه یا یک سانتی متر برش دهید. 

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به اندازه بادمجان ها خرد کنید.

فلفل‌های ترکی را به اندازه‌های درشت خرد کنید (یا فلفل دلمه‌ای را به اندازه سیب‌زمینی و بادمجان خرد کنید).گوجه فرنگی ها را خرد یا رنده کنید و کنار بگذارید.

وقتیکه تمام مواد اولیه آماده شد ، یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید و روغن زیتون را به تابه اضافه کنید.

قبل از شروع سرخ کردن، مطمئن شوید که همه سبزیجات شما کاملا خشک شده اند.

وقتی روغن داغ شد، حرارت را کم کنید و سیب زمینی ها را با احتیاط داخل تابه بریزید و سرخ کنید تا بیرون طلایی و داخل نرم شود.

سیب زمینی ها را در آبکش یا حوله کاغذی ضخیم بریزید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

فلفل ها را با احتیاط به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند. آنها را کنار سیب زمینی بریزید.

بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا زمانی که شروع به قهوه ای شدن در لبه ها بادمجان شود. وسوسه نشوید که روغن بیشتری اضافه کنید!

بادمجان ها را از تابه روی یک حوله کاغذی ضخیم بریزید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

برای سس گوجه فرنگی کمی روغن زیتون در همان ماهیتابه ای که سبزیجات را سرخ کردید در صورت نیاز بریزید و سیر را سریع تفت دهید.

گوجه‌فرنگی‌های خرد شده یا رنده‌شده، رب گوجه‌فرنگی (اختیاری)، شکر، سرکه و نمک را اضافه کنید، هم بزنید و سپس اجازه دهید سس به مدت 15 دقیقه بجوشد تا مقدار زیادی مایع آن کم شود. 

سیب زمینی ، فلفل و بادمجان ها را در ظرف سرو بریزید و سس گوجه فرنگی را روی آن بریزید و اجازه دهید قبل از سرو در دمای اتاق خنک شود.در صورت تمایل می توانید سس گوجه فرنگی را با سبزیجات هم بزنید و قبل از سرو با مقداری سس ماست با طعم سیر روی آن را اضافه کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده