دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه سیر قلیه سنتی گیلان

طرز تهیه سیر قلیه سنتی گیلان

طرز تهیه سیر قلیه سنتی گیلان

گیلان یکی از زیباترین استان های ایران است. زیبایی های طبیعی، مردمان خوش برخورد و البته غذاهای محلی آن گیلان را زیبا، دوست داشتنی و جذاب کرده است. غذاهای گیلکی بسیار متنوع و خوشمزه است. عاشقان غذا قطعا از آشپزی گیلانی ها لذت می برند. نمی شود یک بار غذای گیلانی را امتحان کرد و عاشق آن نشد. همه به راحتی مقاومت خود را در برابر غذاهای محلی گیلان از دست می دهند. غذاهای گیلان مانند ساختن یک رویای زیباست. شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده است .


سیرقلیه یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه شمالی است که نیاز به گوشت اردک، غاز یا مرغ دارد و سپس می توانید یک غذای خوش طعم تهیه کنید و نوش جان کنید. این غذای محلی گیلانی به راحتی تهیه می شود و می توانید آن را به عنوان غذای اصلی میل کنید. 15 دقیقه برای آماده شدن مواد و یک ساعت زمان لازم است تا بپزد.



طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم برای 4 نفر

سینه و ران مرغ 400 گرم

برگ سیر تازه 500 گرم

لپه 4 قاشق غذاخوری

آب پرتقال 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه :

برای تهیه سیرقلیه ابتدا لپه را بشویید و در ظرفی حاوی آب بریزید و بگذارید 1 شب خیس بخورد. در این مدت 2 تا 3 بار آب را خالی کنید تا نفخ لپه ها گرفته شوند.

بعد از آن سینه و ران مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید سپس ادویه ها را روی مرغ ماساژ دهید تا خوش طعم شود.

در این مرحله روی ظرف حاوی مرغ را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید. بعد از این مدت مرغ مزه دار شده را بیرون بیاورید.

حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع بریزید و بگذارید داغ شود. سپس سینه و ران مرغ را در قابلمه بریزید و به طور یکنواخت تفت دهید.

در این مرحله لپه را آبکش کرده و به قابلمه اضافه کرده و همراه با مرغ ها به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس آنقدر آب اضافه کنید تا روی تکه های مرغ را بپوشاند و درب قابلمه را بگذارید.

مرغ ها و لپه ها را به مدت 30 دقیقه نیم پز کنید. در همین حین، برگ های سیر تازه را بشویید و در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

در این مرحله برگ های سیر را روی تخته برش ریز خرد کنید. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع بریزید و بگذارید داغ شود.

برگ های سیر خرد شده را در تابه بریزید و به مدت 10 تا 12 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. در 2 دقیقه آخر زردچوبه را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود.

بعد از 30 دقیقه، برگ های سیر سرخ شده را به قابلمه مرغ اضافه کرده، هم بزنید و 30 دقیقه دیگر اجازه دهید تا بپزند تا به قوام برسد. بعد از 15 دقیقه آب پرتقال را هم اضافه کنید.

حالا بگذارید سیرقلیه بجوشد تا غلیظ شود. بعد از 15 دقیقه دیگر تخم مرغ ها را به خورش اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها در آن بپزند، خورش را 5 دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید.

در نهایت بعد از 5 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. در پایان خورش سیرقلیه را در ظرفی که می خواهید بکشید و با پلو زعفرانی و سیر ترشی سرو کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده