دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه و دستورات غذایی با انجیر

طرز تهیه و دستورات غذایی با انجیر

طرز تهیه و دستورات غذایی با انجیر

غذای هر کشور بخشی از فردیت آن کشور است و به عنوان یکی از عوامل معرفی فرهنگ آن کشور شناخته می شود. برخی از آنها به قدری جالب و قابل توجه هستند که حتی می توان آنها را یکی از جاذبه های امروزی جهان دانست. از انجیر می توان به عنوان شیرین کننده در تهیه شیرینی، دسرهای شیرین و غلات صبحانه استفاده کرد. همچنین به دلیل بو و طعم مطبوع می توان از آن ها در سالاد و غذاهای اصلی استفاده کرد. طعم انجیر به خودی خود بسیار مطبوع است اما به طرق مختلف قابل بهبود است که بسته به ذائقه خود می توانید آنها را امتحان کنید.



مربای انجیر خشک لبنانی

مربا از انجیر خشک شده که در تمام سال موجود است، کنجد، گردو، دانه کاج، دانه انیسون، صمغ ماستیک و شربت شکر درست می‌شود. نتیجه نهایی یک مربای کاملا خوشمزه است. در واقع این بسیار بهتر از انواع خریداری شده در فروشگاه است. این مربا علاوه بر خوشمزه بودن، برای شما مفید است. انجیر خشک منبع بسیار خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است و گردو و آجیل کاج خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهند. آن را با نان پیتا، نان تست و کراکر یا حتی با یک بشقاب پنیر سرو کنید. پنیر بز، پنیر بری و پنیر گرویر با این مربا همراه می شود.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم:

1 کیلوگرم انجیر خشک، به چهار قسمت تقسیم کنید

750 گرم یا 3 پیمانه شکر

5 فنجان / 1250 میلی لیتر آب

2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

200 گرم گردو، تقریبا خرد شده

1/2 فنجان آجیل کاج یا فندق خرد شده

1 فنجان / 200 میلی لیتر دانه کنجد سفید

1 فنجان کوچک دانه انیسون

4 تکه صمغ ماستیک که با یک پیمانه شکر له شده


طرز تهیه:

آب، شکر، آبلیمو و صمغ ماستیک را در یک قابلمه بزرگ بریزید. مخلوط را با قاشق چوبی هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. حرارت را کم کرده و بدون درپوش به مدت 8 دقیقه بجوشانید. انجیر خشک و دانه های بادیان را در شربت شکر بریزید و بگذارید 30 دقیقه بجوشد (بدون درپوش).

یک قابلمه خشک (و عاری از هرگونه روغن) را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. کنجد را اضافه کنید و با قاشق چوبی حدود ۲ تا ۳ دقیقه مرتب هم بزنید تا زمانی که کنجد رنگ بگیرد. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

یک قابلمه خشک را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. گردوهای خرد شده را اضافه کنید و با هم زدن مداوم حدود 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که کمی تغییر رنگ دهد بپزید، تفت دادن گردو طعم خاکی خود را نشان می دهد. کنار بگذارید تا خنک شود.

وقتی 30 دقیقه از دم کشیدن انجیر خشک در شربت گذشت، کنجد تفت داده شده، گردو و دانه کاج خام یا فندق خرد شده را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. 1 دقیقه دیگر بجوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود. به شیشه های کنسرو استریل شده منتقل کنید و محکم ببندید. در یخچال قرار دهید.



طرز تهیه خمیر انجیر

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان پخت: 3 ساعت

زمان کل: 3 ساعت و 5 دقیقه


مواد لازم : 12

12 عدد انجیر تازه رسیده پوره شده

500 گرم شکر مربا (2 ¼ فنجان)


طرز تهیه :

پوره انجیر و شکر را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود و حرارت را کم کنید و به مدت 3 ساعت یا تا زمانیکه مانند رب غلیظ شود و گاهی اوقات آن را هم بزنید.



طرز تهیه : فرنی با بادام و انجیر خشک

زمان آماده سازی 15 دقیقه


مواد لازم:

40 گرم جو دوسر نورد شده

150 میلی لیتر نوشیدنی جو دوسر

½ قاشق چایخوری دارچین

4 انجیر خشک خرد شده

2 قاشق غذاخوری بادام، خرد شده


طرز تهیه:

1) جو و نوشیدنی جو دو سر را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم تفت داده و مرتباً هم بزنید.

2) سپس فرنی را در یک کاسه کوچک بریزید و دارچین را اضافه کنید و روی آن انجیر خشک خرد شده و بادام را اضافه کنید.نوش جان



طرز تهیه : نان موز ی با گردو و انجیر خشک

زمان آماده سازی 15 دقیقه

زمان پخت 60 دقیقه

زمان کل1 ساعت 15 دقیقه


مواد لازم: برای 8

1 فنجان (227 گرم) موز له شده، از 2 تا 3 موز رسیده بزرگ

1/4 فنجان (54 گرم) روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری. (7 گرم) دانه کتان آسیاب شده

1 ½ قاشق غذاخوری (22 میلی لیتر) قاشق غذاخوری آب

5 قاشق غذاخوری (20 میلی لیتر) شیر آجیل (بادام یا جو دوسر)

2 قاشق چایخوری (10 میلی لیتر) عصاره وانیل

1 + 2/3 فنجان (150 گرم) جو یا 1 + 1/2 فنجان (150 گرم) آرد جو دو سر

1/4 فنجان (38 گرم) انجیر خشک، خرد شده

1/4فنجان (25 گرم) گردو کامل، خرد شده،

1/8 فنجان (12 گرم) گردو ، خرد شده

1/3 فنجان (83 گرم) پوره سیب شیرین نشده

1 قاشق چایخوری. (5 گرم) دارچین آسیاب شده

1 قاشق چایخوری. (5 گرم) بکینگ پودر

1 قاشق چایخوری. (2 گرم) جوش شیرین

1 قاشق چایخوری. (2 گرم) نمک


طرز تهیه :

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد/170 فن/375 درجه فارنهایت/گاز علامت 5 گرم کنید. سپس توی یک قالب نان را با کاغذ پخت بپوشانید و کنار بگذارید. بعد دانه کتان آسیاب شده و آب را در یک کاسه کوچک بریزید، هم بزنید و بگذارید 5 دقیقه بصورت لعاب دار یا ژل شود. در این زمان در غذاساز، جو دو سر را اضافه کنید و چند بار پالس کنید تا آرد جو دوسر درست شود. مقداری را در یک کاسه کوچک کنار بگذارید.بعد گردو و انجیر را روی تخته خرد کنید. سپس، موز را پوست بگیرید و در یک کاسه بزرگ قرار دهید. با چنگال له کنید تا مقداری گلوله باقی بماند.


مخلوط کتان، پوره سیب، نمک، روغن نارگیل، وانیل و شیر بادام را به کاسه بزرگ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. (نیازی به آب کردن روغن نارگیل نیست) سپس آرد جو دوسر، پودر دارچین، بکینگ پودر، جوش شیرین را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.


آجیل و انجیر را داخل آن بریزید (مقداری را برای رویه نگه دارید). اگر مخلوط خیلی خشک به نظر می رسد، مقداری شیر اضافه کنید (این به رسیده بودن موز بستگی دارد). پس از مخلوط شدن ، توی قالب نان بریزید. با یک چاقوی کوچک روی آن را صاف کنید، سپس یک خط در طول خمیر ببرید تا نان به طور یکنواخت پف کند. در نهایت روی جو دوسر، گردو و انجیر باقیمانده بپاشید.


به مدت 60 تا 65 دقیقه در فر قرار داده و آن را بپزید، قبل از بیرون آوردن از قالب، آن را به یک قفسه خنک کننده منتقل کنید، بگذارید کاملا خنک شود. برای سرو، روی تخته خرد کن قرار دهید وآن را برش دهید. تا 3 روز در ظرف دربسته نگهداری شود.



طرز تهیه کوکی با انجیر نیوتن

انجیر نیوتن ها بدون شک یکی از نمادین ترین کوکی های تاریخ مدرن هستند. این دستور پخت رول انجیر خوشمزه، پر از طعم و کیک شیرینی نرم است، اکنون دستور غذا را دریافت کنید و لذت ببرید.

زمان آماده سازی: 1 ساعت زمان پخت: 20 دقیقه زمان کل: 1 ساعت و 20 دقیقه


مواد لازم :

500 گرم یا 10 بزرگ انجیر تازه

250 گرم یا 1/4 فنجان شکر

1 لیمو (آب گرفته و پوست رنده شده)

1 قاشق چایخوری. عصاره وانیل


مواد لازم : برای کوکی

300 گرم یا 2 1/4 فنجان) آرد همه منظوره

140 گرم کره

70 گرم یا 1/3 فنجان و یک قاشق غذاخوری) شکر

1 قاشق چایخوری پودر خمیرمایه

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری دارچین

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

2 قاشق غذاخوری شربت افرا یا عسل

1 قاشق غذاخوری شیر

3 عدد زرده تخم مرغ بزرگ


طرز تهیه:

انجیرهای شسته شده را به صورت ربع یا تکه های متوسط ​​برش دهید.همه مواد را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.آنقدر بپزید تا مواد نصف شود و مدام هم بزنید تا مربا در کف ماهیتابه نسوزد و بعد از روی حرارت برداشته و بگذارید کاملا خنک شود و به کیسه قنادی انتقال دهید. اگر کیسه قنادی در دست ندارید،توی یک کیسه پلاستیکی بریزید و یا با قاشق اجامش دهید.


برای خمیر کوکی :

در یک کاسه آرد، نمک، دارچین و بکینگ پودر را با همزن بزنید تا کاملا مخلوط شوند. کنار بگذارید. کره و شکر را در ظرفی بریزید و با همزن بزنید تا پف کند.


وقتی کره کم رنگ شد و حجم آن دو برابر شد، عسل، شیر و وانیل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. زرده های تخم مرغ را یکی یکی با یک سوم مخلوط آرد اضافه کنید. بیش از حد مخلوط نکنید زیرا شیرینی، شیرینی خود را از دست می دهد.


خمیر را کنار هم بیاورید و به صورت دیسکی صاف کنید. در پلاستیک بپیچید و حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید، این کار خمیر را بسیار راحت تر می کند.


بعد فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. خمیر را به 4 قسمت مساوی برش دهید. یک چهارم خمیر را بردارید و خمیر را کمی ورز دهید تا کمی نرمتر و انعطاف پذیر شود. یک ورق کاغذ مومی روی پیشخوان آشپزخانه خود بگذارید و خمیر نرم را به شکل مربع باز کنید. (تقریباً 25×25 سانتی متر یا 10×10 اینچ.)


لبه ها را برش دهید تا مربع شما تا حد امکان یکدست شود، مربع بریده شده از وسط به سمت پایین کشیده شود. یک نوار مربا به ضخامت انگشت را در امتداد مرکز یکی از قسمت های کوکی قرار دهید.

با کمک کاغذ مومی خود یک سوم خمیر را روی کیک بریزید. یک سوم باقیمانده خمیر را روی آن تا بزنید.

خمیر را روی یک صفحه کوکی منتقل کنید و آن را با انگشتان خود صاف کنید. این کار را با خمیر کوکی دیگر و همچنین خمیر باقیمانده تکرار کنید و برای تقریبا 20 دقیقه یا تا زمانی که کمی طلایی شوند، بپزید. رول های تازه پخته شده را به کلوچه های 5 سانتی متری (2 اینچی) برش دهید.


*توجه داشته باشید وقتی تازه از فر خارج شده‌اند، کوکی‌ها هنوز ترد هستند. باید اجازه دهید کوکی ها کاملا سرد و خنک شود. خمیر انجیری شیرینی ترد را نرم می کنند و بافت نرم کیک مانندی خواهند داشت که همه ما دوست داریم.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده