دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه 4 مربا با ترنج و پرتقال

طرز تهیه 4 مربا با ترنج و پرتقال

یکی از خانواده مرکبات که از یک ریشه ولی با نامهای مختلف شناخته شده ترنج، بالنگ و بادرنگ است که ترنج و بالنگ به زیر دسته بادرنگ یا بادرنج تعلق دارد و ترنج کمی کوچک و دو طرف آن باریکتر و پوستش شیار دار و زرد رنگ است که دارای پوستی ضخیم و میوه ای کوچک ولی تلخ و ترش است. که میتوانید مربای خوشمزه ای با پوست آن درست کنید و امروز در ارم بلاگ دستور مربای یونانی با پوست پرتقال را برای شما قرار دادیم. مردم اغلب پوست پرتقال را به شیرینی قاشقی تبدیل می کنند که نوعی دسر است که از بسیاری جهات نماینده مهمان نوازی یونانی است. 


برای تهیه مربا با پوست میانی پرتقال

مواد لازم: برای 32 قطعه

8 عدد پرتقال بزرگ

1 کیلو شکر

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

3 لیوان آب

آب یک لیمو متوسط


طرز تهیه:

میوه ها را شسته و خشک می کنیم و سپس با پوست آن را رنده می کنیم. ما می توانیم مقداری از آن را فقط برای حفظ عطر (طعم) خاص میوه نگه داریم. سر و ته میوه را برش می دهیم، هر کدام را به صورت عمودی به 4 قسمت تقسیم می کنیم و با احتیاط گوشت را از پوست جدا می کنیم. حالا 32 لایه پوست داریم و بعد میتوانید پوست میوه را که از گوشت جدا کردید را رول کنید و با نخ و سوزن رول ها را مانند یک گردنبند بهم وصل کنید.

بعد آنها را در یک کاسه بزرگ قرار می دهیم و روی آنها را با آب می پوشانیم. آنها را یک شبه میگذاریم و حداقل دو بار آب را عوض می کنیم تا کاملا تلخیش گرفته شود. صبح روز بعد رول ها را از آب خارج کرده و به مدت 10 دقیقه در آب تازه میجوشانیم. یک بار دیگر آنها را توی آبکش بریزید و روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم و نخ را جدا می کنیم. سپس رول ها را برای چند ساعت می گذاریم خنک شود.

سپس شربت را با جوشاندن آب و شکر به مدت 5 دقیقه آماده میکنیم. رولها را با احتیاط داخل قابلمه میگذاریم و حدود 30 دقیقه با حرارت متوسط ​​میگذاریم تا شربت غلیظ شود. قبل از اینکه حرارت را خاموش کنید، آبلیمو را اضافه می کنیم. سپس دوباره حرارت را روشن می کنیم و وقتی شربت شروع به جوشیدن کرد آن را خاموش می کنیم.

بعد از چند دقیقه رول ها را داخل شیشه های استریل شده منتقل می کنیم و با شربتی که هنوز داغ است توی شیشه ها را پر می کنیم. وقتی محتویات آن خنک شد در شیشه ها را می بندیم. این دسر به طور سنتی توی ظروف شیشه ای کوچک سرو می شود و یک فنجان قهوه یونانی یا با ماست یونانی سرو میکنند.


 آموزش پخت مربا با بالنگ

برای پخت این مربا شما فقط به لایه سفید میانی بین پوست و گوشت میوه نیاز دارید.

مواد لازم:

1/5 کیلو شکر

550 میلی لیتر آب

1 کیلو میوه بالنگ


طرز تهیه:

برای عطر بیشتر مربا میتوانید کمی از پوست آن را رنده کنید و بعد کاملا پوست را جدا کنید و بعد لایه سفید بین گوشت و پوست را جدا کرده و به اندازه های دلخواه آن را خرد کنید و توی آب سرد بریزید و 2 تا 3 ساعت کنار بگذارید.

بعد از گذشت این مدت آب روی بالنگ را خالی کرده و در یک قابلمه با مقداری آب به حدی که روی آن را بگیرد بریزید و روی حرارت به مدت 4 تا دقیقه بجوشانید و بعد توی آبکش بریزید و این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. تا تلخی آن گرفته شود و بعد در آب سرد بریزید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید و گاهی آب سرد را عوض کنید.

در این مدت 1/5 کیلو شکر را با 550 میلی لیتر آب در یک ظرف روی حرارت گذاشته تا بجوش بیاید و شکر در آب حل شود و بعد با دمای کم بگذارید و بالنگ را از آب خارج کرده و به شهد اضافه کنید و بگذارید تا بالنگ ها به مدت 1 ساعت و یا تا زمانیکه پخته و شهد غلیظ و شیشه ای یا بلوری شود. بعد از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شده و در ظروف دلخواه بریزید.


تهیه مربای پرتقال حلقه شده

مواد لازم:

3 پیمانه آب

1 کیلو گرم پرتقال 

1 کیلو گرم شکر 

1 قاشق سوپخوری نمک  

1 قاشق سوپخوری گلوکز 

1 پیمانه آب پرتقال تازه 

3 لیتر آب اضافه  


طرز تهیه :

3 لیتر آب را در ظرف بزرگی به همراه 1 قاشق سوپخوری نمک بریزید. سپس پرتقال ها را نازک برش حلقه ای زده و دانه ها را هم جدا و توی این آب و نمک به مدت 4 تا 5 ساعت بریزید و کنار بگذارید. بعد از گذشت زمان پرتقال را از اب و نمک خارج کرده و با آب سرد آن را بشورید.

روی حرارت متوسط در یک قابلمه مناسب 3 پیمانه آب را با شکر و گلوکز بریزید و بگذارید تا شکر حل شود. بعد از حل شدن شکر حلقه های پرتقال را به آن اضافه و بگذارید تا مربا به قوام برسد ولی نجوشد چون باعث له شدن حلقه میشود. بعد آب پرتقال را اضافه و بعد از چند جوش زدن حرارت را خاموش و یک شب مربا را با همان قابلمه در یخچال بگذارید. سپس در ظروف دلخواه برای نگهداری بریزید.


آموزش پخت مربای پرتقال با چوب دارچین

مواد لازم:

1/5 کیلو گرم شکر

7 عدد پرتقال

1 عدد لیموترش آب گرفته شده

1 عدد چوب دارچین

آب به میزان کافی


طرز تهیه :

در ابتدای پوست پرتقال ها را بگیرید و بع لایه سفید توی پوست را جدا کنید و پوست را به شکل خلال و یا دلخواه برش بزنید و در یک ظرف پر از اب سرد بریزید و یک شب بگذارید تا تلخی پوست ها گرفته شود ولی چند بار آن آب را عوض کنید.


در این زمان گوشت پرتقال را از پوست آن جدا کنید و در ظرفی بریزید و با نیمی از شکر روی حرارت کم بگذارید تا مربا پخته و غلیظ شود. بعد از برداشتن از روی حرارت به مدت بین 10 تا 15دقیقه کنار گذاشته تا سرد شود و بعد با یک وسیله آن را نرم تا بشکل پوره صاف و یکدست شود. بعد در یخچال بگذارید تا سرد و کاملا خنک شود.


برای پوست پرتقال آن را توی آبکش بریزید و با کمی آب تازه روی حرارت گذاشته و بجوش بیاورید و بعد توی آبکش بریزید و دوباره با آب تازه همین کار را بین 3 تا 4 بار تکرار کنید.برای آخرین بار چوب دارچین را با آب تازه و پوست پرتقال در قابلمه بریزید و بگذارید تا آب بجوش بیاد و پوست پرتقال بافتی نرم و پخته شود . بعد از خارج کردن چوب دارچین باقی مانده شکر و اگر نیاز به آب اضافی داشت کمی به قابلمه آب اضافه کنید و بگذارید تا شکر حل و مربا به غلظت کامل برسد و بعد گوشت پرتقال پخته شده را هم اضافه و کمی هم بزنید تا ترکیب شود . آب لیمو ترش را هم اضافه و از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا مربا سرد شود و بعد در ظروف دلخواه بریزید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده