دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه و دستورات غذایی با پسته

طرز تهیه و دستورات غذایی با پسته

پسته را می‌توان به شکل‌های متفاوتی مانند تنقلات، مخلوط با میوه‌های خشک و یا به عنوان یک ماده در انواع سس‌ها مصرف کرد، اما در بیشتر شهرهای ایران ، پسته یکی از مواد مهم در شیرینی‌سازی و آشپزی است. اگر در حال شروع یک سبک زندگی سالم هستید و به یک غذای فوق العاده در رژیم غذایی خود نیاز دارید، پسته می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. پسته به دلیل طعم و چربی بالا در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارد. انواع پسته در بازار موجود است. هر کدام از این محصولات کاربرد و کاربرد خاص خود را در صنایع غذایی دارند.

در اینجا چند پسته طعم دار محبوب آورده شده است: پسته با طعم نمک و پسته با طعم فلفل و پسته با طعم زعفران و پسته با طعم سرکه که طرفداران خود را دارد و شیرینی خوشمزه که با پسته درست می شود :

حلوا : شیرینی است که در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد. اگرچه حلوا به طور کامل از پسته تهیه نشده است.

گز : این یک دسر جویدنی و ترد که با پسته مخلوط شده و با گلاب معطر می شود. نام آن از واژه پارسی گزانگبین به معنای شیره انگبین گرفته شده است.

باقلوا: لایه ای پوسته پوسته و ترد از شیرینی با پسته خرد شده آغشته به شربت و گلاب، هل و کره ای و مغزدار است.

شکلات پسته: به نظر می رسد پسته و شکلات ترکیب خوبی هستند. و اکثر خوراکی های پسته ای که با شکلات تهیه می شوند، پسته های پوسته دار هستند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

پسته به دلیل ویژگی های منحصر به فردش در سراسر جهان شناخته شده است. مطمئناً پسته طعمی منحصر به فرد و فوق العاده دارد که هیچ آجیل دیگری آن را ندارد. در این مقاله برخی از دسرها و غذاهایی را که می توانید با استفاده از پسته طبخ کنید، توضیح می دهیم.


طرز تهیه کلوچه پسته نارگیلی

اگر عاشق پسته، نارگیل و کلوچه هستید، این دستور غذا عالیست! این کلوچه ها آنقدر سبک و ترد هستند که می توانند ستاره مهمانی های چای بعد از ظهر شما باشند. مهمتر از همه، شما می توانید آنها را بسیار آسان و سریع در آشپزخانه خانه خود بپزید. اول از همه، باید نسبت به کاری که انجام می دهید اشتیاق داشته باشید.

مواد لازم :

3 قاشق غذاخوری کره نرم شده

2 فنجان آرد همه منظوره

1 عدد تخم مرغ

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1 قاشق چایخوری عصاره بادام

1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/2 فنجان پسته خرد شده 

1/2 فنجان پرک نارگیل

1/3 فنجان مارگارین

1/2 فنجان شکر سفید

1/2 فنجان شکر قهوه ای


طرز تهیه:

ابتدا فر را با دمای 165 درجه سانتیگراد گرم کنید.

سپس کره نرم شده، شکر سفید، شکر قهوه ای، تخم مرغ، مارگارین، عصاره وانیل و عصاره بادام را در یک کاسه بریزید (اگر نمی خواهید آشپزخانه شما به هم ریخته شود، مطمئن شوید که کاسه به اندازه کافی بزرگ باشد). مخلوط را با همزن هم بزنید تا یکدست شود.

آرد، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کرده و سپس همه را هم بزنید. مخلوط کره را به آرامی اضافه کنید تا کاملا ترکیب شود.بعدپسته و پرک نارگیل را با قاشق اضافه کنید و به صورت دستی با خمیر مخلوط کنید تا به طور یکنواخت پخش شوند.

یک قاشق از خمیر را توی سینی فر قرار دهید تا در صورت پف کردن آنها هنگام پخت، مطمئن شوید که فضای کافی بین آنها وجود دارد

آنها را حدود 10 دقیقه در فر بپزید. می‌دانید که وقتی ته کوکی‌هایتان قهوه‌ای طلایی شود، پخت تمام می‌شود. اجازه دهید به مدت 10-15 دقیقه روی آن خنک شود، از شیرینی های ترد با طعم پسته لذت ببرید!

سوپ پسته تند

سوپ پسته تندبه دلیل وگان بودن این سوپ برای هر رژیمی مناسب است. زمان تخمین زده شده برای تهیه این سوپ خوشمزه 25 دقیقه است.

مواد لازم : برای 4 وعده

150 گرم مغز پسته

1 عدد پیاز

2 حبه سیر

1 ساقه تره فرنگی

2 سانتی زنجبیل تازه

آب لیمو به میزان لازم

نمک، فلفل و زیره به میزان لازم

3 فنجان آب سبزیجات

3 فنجان شیر گیاهی یا شیر معمولی


طرز تهیه:

در ابتدا باید سیر خرد شده، پیاز خرد شده و زنجبیل را با هم تفت دهید و تره فرنگی را اضافه کنید و مخلوط را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و هم زده تا تفت خورده و نرم و سبک شود. سپس مغز پسته چرخ شده را هم به قابلمه اضافه و نمک و فلفل و زیره را اضافه کنید. اگر از طرفداران چیلی هستید، فلفل چیلی خود را نیز اضافه کنید.  

بعد از چند دقیقه آب سبزیجات را اضافه و شیر را هم بریزید و با درب بسته به مدت 45 دقیقه روی حرارت کم اجاق سوپ را بجوشانید. بعد از 45 دقیقه باید سوپ را با همزن مخلوط کنید تا سوپ کاملا صاف و یکدست و غلیظ شود. می توانید آبلیمو اضافه کنید یا روغن پسته یا زیتون بپاشید. لذت ببرید!


طرز تهیه خورش مرغ با پسته

این غذا یک غذای سنتی است و طعم واقعی دارد.

مواد لازم : برای 4 وعده

900 گرم ران مرغ فیله شده

2 عدد پیاز

3/4 قاشق چایخوری زردچوبه

نمک و فلفل به میزان لازم

1 پیمانه زعفران

1/4 فنجان گلاب

250 گرم اسفناج

1/3 فنجان پسته

50 برگ نعناع

یک فنجان آب مرغ

1 فنجان آب میوه

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون


طرز تهیه :

تابه ای بردارید و روغن را اضافه کنید و بگذارید داغ شود. سپس ران مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید مرغ رنگ طلایی به خود بگیرد. مرغ را تا آخر نپزید!سپس مرغ را کنار گذاشته و پیازها را در تابه تفت دهید. زردچوبه و فلفل را اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آب مرغ و آب میوه را داخل ماهیتابه بریزید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کرده و مرغ را به تابه برگردانید. نمک را اضافه و درب آن را ببندید. بعد از 15 دقیقه درب را بردارید و زعفران و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید. به خاطر داشته باشید که در استفاده از گلاب زیاده روی نکنید زیرا بوی قوی دارد. اسفناج و نعناع را اضافه کنید و سپس مغز پسته ساییده شده را اضافه کنید. این غذا را با برنج سرو کنید.


پسته برشته زعفرانی با طعم لیمو

پسته یک آجیل سالم و مغذی است و می توان از آن به عنوان میان وعده استفاده کرد. پسته خام طعم آجیلی قوی دارد، از این رو، مردم پسته بو داده را به عنوان میان وعده ترجیح می دهند.

مواد لازم:

3 فنجان پسته خام پوست کنده

آب 3 عدد لیمو

3 قاشق چایخوری نمک دریا

1 استکان کوچک آب زعفران دم کرده


طرز تهیه :

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت که معادل 160 درجه سانتیگراد است گرم کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا همه پسته ها آغشته شوند. پسته ها را روی سینی فر روی سینی فر پهن کنید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه در فر بپزند. اجازه دهید پسته ها خنک شوند.


خورشت پسته دامغانی

شهر دامغان به پسته مرغوبش معروف است، بنابراین عجیب نیست که ببینیم یکی از معروف ترین غذاهای محلی آن با پسته درست می شود.


مواد لازم :

500 گرم پسته

500 گرم گوشت سفید یا قرمز

1 عدد پیاز

روغن به مقدار لازم

1/2 فنجان آبغوره

2 قاشق غذاخوری شکر

نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه :

می توانید از پسته خرد شده استفاده کنید که می تواند خورش شما را سبزتر کند. پیاز را به قطعات بسیار ریز خرد کرده و تفت دهید. گوشت را خرد کرده و اضافه کنید. گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

حالا پسته ها را به گوشت و پیاز اضافه کنید. مقدار فلفل و سس را تنظیم کنید. وقتی گوشت نیم پز شد به اندازه کافی نمک اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت پخت، آبغوره و شکر را با هم مخلوط کنید و سپس مخلوط را به خورش اضافه کنید. بعد از پختن خورش، آن را به همراه برنج سرو کنید.


در اینجا شما را با دستورات تهیه شده با پسته در ارم بلاگ آشنا میکنیم.


طرز تهیه بیسکویت زعفرانی و پسته ای

بیسکویت های کوچک زعفرانی و پسته همراه ایده آل یک فنجان چای شاید حتی بتوانید یک نوشیدنی خنک در کنار آن سرو کنید ، با بافتی نرم و ترد و فوق العاده خوش عطر حتما امتحان کنید.


طرز تهیه کلوچه نان پسته با شکلات تلخ

کلوچه های نان پسته که در شکلات تلخ ذوب شده و پوشش داده شده و روی آن پسته و نمک دریا قرار گرفته است. شیرینی پسته لطیف و کره ای است. این نیز یک دستور العمل کوکی عالی است!


طرز تهیه اسلایس شکلاتی با پسته و بادام

این اسلایس های شکلاتی با پسته و بادام بسیار آسان و خوشمزه است.با شکلات تلخ ایده آل برای هر مناسبت ، به ویژه برای پخت در تعطیلات. فقط با 4 ماده در کمتر از 30 دقیقه این شکلات های خوشمزه را تهیه کنید.


آموزش لوز پسته شیرینی سنتی یزد

یزد یکی از شهرهایی است که نام آن با مزه شیرینی های خوشمزه اش عجین شده و در میان ایرانیان از طرفداران و شهرتی فراگیر برخوردار گشته است. انواع لوز، حاجی بادام، کیک یزدی که طعم اصیل و دلنشین آن ها از دل مهربان مردم این سرزمین وام گرفته شده و بی شک هرچه از دل برآید بر دل نشیند.


دستور تهیه حلوای پسته کرمانی

این شیرینی خوشمزه از ترکیب آرد ، کره ، شکر ، پودر پسته ، زعفران ، گل سرخ و هل تهیه می شود. از آنجا که پسته به طور گسترده در کرمان یافت می شود ، از آنها نیز استفاده می شود


طرز تهیه پلو مراکشی نگین دار با آجیل و پسته

یکی از متفاوت ترین غذاهاست که دارای عطر بی نظیر ادویه مراکشی است و دارای رنگ های زیبایی بخاطر استفاده از آجیل و مغزهاست . این غذا احتیاجی به گوشت ندارد و شما به راحتی می توانید این برنج را بپزید و آماده کنید و در صورت دلخواه میتوانید از مرغ پخته و یا سرخ شده هم در کنار آن استفاده کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده