دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه و فواید شات های زنجبیل

طرز تهیه و فواید شات های زنجبیل

شات های زنجبیل چیست؟


ما همیشه به دنبال راهی آسان، خوشمزه و موثر برای تقویت سیستم ایمنی، دستگاه گوارش و عملکرد مغز هستیم، آیا می‌دانستید که می‌توانید التهاب را کاهش دهید، با عفونت‌ها مبارزه کنید و انرژی را با افزایش دهید؟


شات های زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی ها از جمله ویتامین C و E است. مصرف یک شات در روز (یا چند بار در هفته) می تواند به سلامت کلی و توانایی شما در مبارزه با عفونتها، بدخلقی و موارد دیگر کمک کند. شاتهای زنجبیل را می‌توانید در کافه‌های سالم یا فروشگاه‌های تخصصی پیدا کنید، اما می‌توانید خودتان آن‌ها را در خانه درست کنید. مواد تشکیل دهنده بسته به دستور غذا متفاوت است، اما آب مرکبات، کاین و زردچوبه بیشتر استفاده می شود. در اینجا یک دستور العمل عالی برای شات های زنجبیل ارائه شده است.


فواید شات های زنجبیل از ترکیب مواد موثر آن ناشی می شود. آنها با هم یک نیروگاه آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و غنی از مواد مغذی ایجاد می کنند. در اینجا خلاصه ای از مزایا آمده است:

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند

سلامت سیستم ایمنی را تقویت می کند

با التهاب و عفونت مبارزه می کند

به هضم غذا کمک می کند

کلسترول را کاهش می دهد

از سلامت قلب حمایت می کند

منجر به سم زدایی میشود

سلامت پوست را افزایش می دهد

به کاهش وزن کمک می کند

سطح خلق و خو و انرژی را بهبود می بخشد

از هیدراتاسیون پشتیبانی می کند

سطح قند خون را متعادل می کند


مواد بکار رفته در این نوشیدنی

1. ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل به دلیل خواص دارویی قرن ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. از میان بسیاری از فواید سلامتی زنجبیل ، شاید چشمگیرترین آن، توانایی کاهش التهاب، بهبود عملکرد مغز، ارتقاء هضم سالم و تنظیم سطح قند خون باشد.


2. ریشه زردچوبه

زردچوبه سرشار از پلی فنول ها به نام کورکومینوئید است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. همچنین نشان داده است که به تسکین افسردگی و اضطراب، تقویت سلامت پوست و کاهش درد کمک می کند.


3. فلفل کاین

فلفل کاین ویتامین C، E و B6 را همراه با پتاسیم، منگنز و فلاونوئیدها تامین می کند. این یک کمک طبیعی برای هضم است، به تسکین درد کمک می کند، از سم زدایی حمایت می کند، احتقان را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین ، یک ترکیب اصلی در کاین، به افزایش متابولیسم شما کمک می کند.


4. آب لیمو

آب لیمو منبع خوبی از ویتامین C است که ثابت کرده است سلامت سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و مدت و شدت عفونت های تنفسی را کاهش می دهد. آب لیمو همچنین با جلوگیری از آسیب اکسیدا تیو سلامت پوست را بهبود می بخشد و به افزایش جذب آهن کمک می کند.


5. سرکه سیب

سرکه سیب باعث سم زدایی و افزایش سیری میشود و در نتیجه به کاهش وزن کمک میکند. تحقیقات نشان می دهد که به تنظیم سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند و در عین حال سطح کلسترول را کاهش می دهد.


6. آب نارگیل

آب نارگیل سرشار از پتاسیم است و به عنوان یک جایگزین الکترولیت سالم عمل می کند. آبرسان است، ممکن است به کاهش کلسترول LDL و فشار خون کمک کند و سم زدایی طبیعی را ترویج کند.


اضافات اختیاری

آیا می خواهید مقداری شیرینی، آبرسانی یا مواد مغذی را به شات های زنجبیل خود اضافه کنید؟ برخی از این اضافات اختیاری را امتحان کنید:


شیرین کننده طبیعی - اگر طعم شیرین را در شات خود ترجیح می دهید، یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل خام، استویا یا شربت افرا اضافه کنید. با مقدار کم شروع کنید و در صورت نیاز افزایش دهید. به یاد داشته باشید که اگر قرار است هر روز یک شات زنجبیل بخورید، می‌خواهید از کالری بیش از حد آن جلوگیری کنید، بنابراین افزودن کمی شیرینی راهی است که باید انجام دهید.


فلفل سیاه - فلفل سیاه از جذب زردچوبه حمایت می کند و اثر ضد التهابی بیشتری دارد. کمی فلفل سیاه به دستور غذای خود اضافه کنید تا اثر تسکین درد بیشتری داشته باشید.


آب پرتقال یا آناناس تازه – طعم زنجبیل برای همه مناسب نیست، بنابراین افزودن آب تازه پرتقال یا آناناس می تواند به کاهش طعم کمک کند، در حالی که ریزمغذی های اضافی از جمله ویتامین C را فراهم می کند.


آب گازدار - می توانید با افزودن آب گازدار (پس از مخلوط کردن) شات خود را به نوشیدنی با ماندگاری بیشتری تبدیل کنید. به سادگی شات خود را در یک لیوان یخ بریزید، به مقدار دلخواه آب گازدار اضافه کنید و هم بزنید.


نحوه پذیرایی

شاتهای زنجبیل را میتوان در لیوان های کوچک سرو کرد یا در 1 تا 2 تکه میل کرد. همچنین می‌توانید آن‌ها را روی یخ و آب گازدار سرو کنید تا یک موکتل درست کنید یا یک شات به دستور آبمیوه تازه یا اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید. هیچ راه اشتباهی برای انجام آن وجود ندارد!


اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی

با هر داروی طبیعی جدید برای سلامتی، بهتر است ، استفاده و خوردن زنجبیل را کم کم شروع کنید با دو روز یکبار شروع کنید و اگر به خوبی آن را تحمل کردید به یک بار در روز افزایش دهید. از یک شات در روز زیاده روی نکنید.

افرادی که به زنجبیل (یا هر ماده دیگر در دستور غذا) حساسیت دارند، نباید شات های زنجبیل مصرف کنند. برای افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنند، مصرف منظم زنجبیل توصیه نمی شود. افرادی که از داروهای قند خون استفاده می کنند نیز باید به مصرف زنجبیل در مقادیر کم پایبند باشند زیرا ریشه ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد.


دستور شات زنجبیل

زمان کل: 10 دقیقه

رژیم غذایی: وگان


مواد لازم : برای 5 شات

1/2 فنجان ریشه زنجبیل تازه، شسته و خرد شده

2 قاشق غذاخوری ریشه زردچوبه خرد شده (یا 1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه)

1/4 قاشق چایخوری فلفل کاین

1/4 فنجان آب لیموی تازه

1/2 فنجان سرکه سیب

1/2 فنجان آب نارگیل


طرز تهیه:

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط را روی یک الک توری ریز در یک پارچ کوچک بریزید، تا صاف شود. آب میوه را توی لیوانهای دلخواه خود بریزید و یا میتوانید در قالب های جای یخ بریزید و توی فریزر برای یخ زدن و استفاده در شربت ها از آن استفاده کنید.


یادداشت

می‌توانید با دو یا سه برابر کردن این دستور، یک دسته بزرگ از شات‌های زنجبیل درست کنید و سپس وعده‌ها را در یک سینی یخ فریز کنید. آنها 2-3 ماه دوام خواهند داشت.در صورت تمایل یک شیرین کننده طبیعی مانند استویا، عسل خام یا شربت افرا اضافه کنید.

برای اثر ضد التهابی بیشتر، کمی فلفل سیاه اضافه کنید.اگر این نوشیدنی برای ذائقه شما خیلی تلخ است، آب پرتقال تازه یا آناناس را جایگزین لیمو کنید. سطح ویتامین C را حفظ می کند اما قند میوه بیشتری اضافه میکند.با افزودن آب گازدار پس از مخلوط کردن، شات خود را به یک نوشیدنی ماندگارتر تبدیل کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده