دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» نوشیدنی های برتر | طرز تهیه شربت آلبالو

نوشیدنی های برتر | طرز تهیه شربت آلبالو

نوشیدنی های برتر

نوشیدنی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در روزهای گرم معمولاً سکنجبین، آبلیمو، آلبالو و نوشیدنی های شیرین سنتی که میتواند مخلوطی از آب، شکر یا عسل و یا از میوه های فصلی ترش بصورت شربت آماده و مصرف می کنیم.مصرف میوه در فصل آن به بهترین وجه نیازهای تغذیه ای بدن ما را تامین می کند. بنابراین اجداد ما دستور شربت را ابداع کردند و آن را برای ما گذاشتند. سکنجبین، یکی از این نوشیدنی ها، قدمتی طولانی در آشپزی دارد و شاید یک نوشیدنی قدیمی باشد.


شربت سکنجبین با خیار، شربتی که از عسل و سرکه درست می شود، یک غذای محبوب تابستانی است به طور معمول از نعناع برای چاشنی آن استفاده میشود. با ترکیب یک قسمت سکنجبین با دو قسمت آب یک شربت خوشمزه برای روزهای گرم تابستان که اگر می خواهید شربت طعم بهتری پیدا کند، می توانید مقداری برش خیار یا برگ نعناع هم اضافه کنید. به لطف این معجون خاص احساس سرزندگی و سلامت می کنید!


شربت خاکشیر ترکیبی از شربت ساده با دانه های خاکشیر و گلاب شربت را تشکیل می دهد. بهتر است یکی از گزینه های عالی برای روزهای گرم تابستان، خاکشیر شربت است. این نوشیدنی با طراوت بسیار سالم است و به طور طبیعی به عنوان یک پاک کننده خون عمل می کند.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

شربت زعفران اغلب از زعفران برای بهبود طعم و عطر آشپزی و نوشیدنی های خود استفاده می کنیم شربت زعفرانی یکی از ساده ترین و شناخته شده ترین شربت ها است. برای گرفتن اسانس از زعفران، قبل از افزودن گلاب، آب سرد و یخ، مقدار کمی آب جوش به آن اضافه می کنیم. 


شربت نعناع که یکی دیگر از شربت های محبوب است. با توجه به اینکه سرد سرو میشود برای دستگاه گوارش عالی و در روزهای گرم تابستان گزینه ای خنک است. این نوشیدنی خنک با برگ نعنا، آب و شکر درست می شود.


شربت بیدمشک یکی از بزرگ‌ترین نوشیدنی‌های سنتی که به سیستم عصبی، قلب، سردردهای میگرنی کمک می کند. شربت بیدمشک که از ترکیب شکر، آب و عرقیات گیاهی مشابه دیگر شربت‌ها درست می‌شود. به صورت سرد سرو می شود و یک نوشیدنی لذیذ است.


آموزش تهیه شربت آلبالو

آلبالو یکی از میوه های ترش و خوشمزه است که براحتی میتوانید این میوه را در فریزر نگهداری کنید و از این میوه می توانید برای مربا و شربت و همینطور در دستورهایی مثل آلبالو پلو و انواع دسرها و شیرینی ها هم استفاده کنید. فقط کافیه هسته ان را با هسته گیر و یا با یک خلال دندان یا نی پلاستیکی خارج کنید.


مواد لازم:

1 کیلو گرم آلبالو بدون هسته

1/5 تا 2 کیلو گرم شکر


طرز تهیه:

بعد از شستن و خشک کردن میوه هسته های آن را خارج کرده و در یک قابلمه لابلای آلبالو شکر بریزید و کنار بگذارید تا آب اضافه توی بافت میوه خارج شود و نکته قابل توجه شما براحتی میتوانید به ازای یک کاسه آلبالو بدون هسته از 1/5 تا 2 کاسه شکر استفاده کنید. برای زمانی که ترازو ندارید و می خوا هید دقیق اندازه گیری کنید.بعد روی حرارت متوسط گذاشته تا شکر توی قابلمه ذوب شود و شروع بجوشیدن کند . کف روی مربا را مرتب بگیرید و بعد از 20 دقیقه آلبالو را از شهد آن جدا کرده و بگذارید تا 10 دقیقه شربت به قوام برسد. وقتیکه دیدید که شربت به حالت فنری از قاشق برمی گردد و یا چند قطره از شربت را بین دو انگشت تست کنید اگه حالت چسبندگی و کشسانی داشت ، یعنی به قوام رسیده است میتوانید حرارت را خاموش کرده و شربت را از یک الک رد کرده و بگذارید تا سرد شود و توی بطری بریزید و در یخچال نگهداری کنید.


یادداشت

اگر بخواهید شربت را با هسته درست کنید باید مقدار شکر را کمی کمتر بریزید و در زمان جدا سازی اصلا البالو ها را فشرده نکنید چون باعث تیره گی رنگ شربت میشود.

بعد از جدا کردن آلبالو از شربت آن را دور نریزید برای پخت انواع دسرها و یا آلبالو از آن استفاده کنید.

این شربت به دلیل ترش بودن آلبالو نیاز به آبلیمو یا جوهر لیمو ندارد.ولی اگر شکرک زد فقط کافیه کمی آبجوش به آن اضافه و کمی بجوشانید تا شکرک ها حل بشود.

آلبالو های درشت و پیوندی را برای شربت استفاده نکنید چون طعم و رنگ خوبی ندارنند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده