دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه مافین هویج با ازگیل

طرز تهیه مافین هویج با ازگیل

مافین ها انواع مختلفی دارنند که بسته به سلیقه شما و استفاده این مافین ها در وعده های غذایی خواه غذایی و یا به عنوان یک دسر برای سرو پخته و آماده میشونند . دستور پخت مافین امروز در ارم بلاگ برای همه نوع وعده غذایی میتواند سرو شود. این مافین خوش مزه و خوش عطر با هویج و ازگیل درست میشود.

یکی از نکات خنک کردن خمیر مافین یک شبه در یخچال بهترین کاری است که می توانید برای این مافین های شگفت انگیز انجام دهید. آنها را مرطوب ، لطیف تر می کند! مافینهایی که با روغن درست شده دارای بافت بسیار سبک و نرمی هستند! بافت مافینهای روغنی از بافت مافین های کره ای برتری دارند و اینکه چرا گاهی انواع کیک و یا مافین های ما تلخ می شونند این نکته را توجه کنید. اگر به طور عمدی یا تصادفی به جای بیکینگ پودر از جوش شیرین استفاده کردید بدون اینکه تغییری در دستور غذا ایجاد کنید، قطعا طعم تلخی خواهید داشت. به یاد داشته باشید، جوش شیرین یک ماده قلیایی یا پایه است که به طور طبیعی طعم تلخی دارد . بیکینگ پودر یک خمیر مایه چند ماده ای است. پس همیشه قبل از هر کاری مواد مورد نیاز را بدقت اندازه گیری و کناری قرار دهید تا در زمان استفاده به مشکلی بر نخورید.


برای مافین هویج و ازگیل

15 دقیقه آماده سازی + 25 دقیقه پختن

مواد لازم:برای 12 مافین

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

اسپری روغن زیتون یا کانولا

1 فنجان آرد سبوس دار که خود ور بیایند

¾ فنجان آرد سفید که خود ور می آید

¼ قاشق چایخوری پاپریکا یا پودر کاری

1 هویج بزرگ، پوست کنده و رنده شده

1 عدد ازگیل، پوست کنده و رنده شده

2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده

2 قاشق غذاخوری جعفری یا ریحان خرد شده

2 عدد تخم مرغ زده شده

2 قاشق غذاخوری روغن

1 فنجان شیر کم چرب

طرز تهیه:

فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. توی کاسه های مافین را با کمی روغن چرب و کمی آرد بپاشید و کنار بگذارید. آردها را در یک کاسه بزرگ الک کنید و پاپریکا و هویج، ازگیل، پنیر و سبزی ها را هم ترکیب کرده و در یک کاسه جداگانه تخم مرغ، روغن و شیر را مخلوط کنیدو بعد ترکیب سبزیجات را هم توی کاسه اضافه و بعد از کمی هم زدن به ارد اضافه و خوب با هم مخلوط کنید ، ولی مراقب باشید زیاد نباید هم بزنید تا بافت خود را از دست ندهد . سپس توی کاسه های مافین را با این ترکیب پر کرده و در فر به مدت 25 دقیقه یا تا زمانی که پخته و طلایی و سفت شود قرار دهید. بعد از پخت قالب را روی یک توری سیمی گذاشته تا مافین ها خنک شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده