بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» طرز تهیه غذاهای سالم با گوجه فرنگی خشک شده

طرز تهیه غذاهای سالم  با گوجه فرنگی خشک شده

گوجه‌فرنگی‌های خشک شده در آفتاب، گوجه‌فرنگی‌های رسیده‌ای هستند که پس از گذراندن زمان بیشتری در موقع خشک شدن در زیر نور خورشید، بیشتر محتوای آب خود را از دست می‌دهند. این گوجه‌فرنگی‌ها معمولاً قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به منظور بهبود کیفیت، با دی اکسید گوگرد یا نمک از قبل تصفیه می‌شوند. به طور معمول، گوجه‌فرنگی‌ها 4 تا 10 روز را در آفتاب می‌گذرانند تا فرآیند خشک‌کردن در آفتاب کامل شود.گوجه فرنگی خشک شده را می توان در انواع مختلفی از دستور العمل ها غذایی استفاده کرد و در اشکال، رنگ ها و گوجه فرنگی های مختلف موجود است. به طور سنتی، آنها از گوجه فرنگی خشک قرمز تهیه می شدند، اما می توان آنها را در انواع زرد خریداری کرد. گوجه فرنگی خشک شده نیز به صورت رب یا پوره موجود است. همچنین گوجه فرنگی خشک شده در روغن زیتون همراه با سایر مواد مانند رزماری، ریحان، پاپریکا خشک و سیر میتوانید مزه دار و در خانه جهت تهیه غذا نگهداری کنید.


دستور تهیه مرغ سس گوجه فرنگی خشک شده

مرغ تابه ای سریع، آسان و خوشمزه با سس گوجه فرنگی خشک شده با طعم شگفت انگیز! این یک وعده غذایی 30 دقیقه ای است که نمی توانید در برابر آن مقاومت کنید!

زمان آماده سازی10 دقیقه

زمان پخت30 دقیقه

زمان کل40 دقیقه


مواد لازم: 4 وعده

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

4 سینه مرغ

نمک و فلفل تازه به میزان لازم

1 عدد پیاز زرد بزرگ خرد شده

3 تا 4 حبه سیر خرد شده

1 قاشق چایخوری برگ آویشن تازه

1 قاشق غذاخوری آرد

1 فنجان آب مرغ یا آب سبزیجات

1/3 فنجان گوجه فرنگی خشک شده در روغن


طرز تهیه:

در یک تابه بزرگ نچسب روغن زیتون را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. سینه های مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید. سینه مرغ را به روغن داغ اضافه کنید و 4 دقیقه بپزید. برگردونید و به مدت 4 دقیقه یا تا زمانی که هر دو طرف قهوه ای رنگ شود به پختن ادامه دهید. مرغ را از ماهیتابه خارج کنید؛ کنار بگذارید.

پیاز، سیر و برگ آویشن را به ماهیتابه اضافه کنید. به مدت 3 دقیقه تفت داده و مرتباً هم بزنید. آرد را هم اضافه و مخلوط کنید تا ترکیب شوند. آب مرغ یا سبزیجات و گوجه فرنگی خشک شده را اضافه کنید.مرغ را به ماهیتابه برگردانید؛ مخلوط را به جوش بیاورید.

حرارت را کم کنید تا بجوشد؛ درب ماهیتابه را بپوشانید و به مدت 15 تا 18 دقیقه یا تا زمانی که مرغ پخته شود به پختن ادامه دهید.از روی حرارت بردارید.


نان گوجه فرنگی خشک شده بدون گلوتن

یک دستور پخت نان سریع و بدون گلوتن - بدون نیاز به مخمر، در کمتر از یک ساعت آماده می شود

زمان آماده سازی و پخت

آمادگی:15 دقیقه

پختن:1 ساعت


مواد لازم : برای 1 نان

200 گرم آرد سفید بدون گلوتن

1 قاشق چایخوری نمک

3 قاشق چایخوری بیکینگ پودر بدون گلوتن

284 میلی لیتر دوغ (یا همان مقدار شیر کامل با کمی آب لیمو)

3 عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

50 گرم گوجه فرنگی خشک شده در روغن (حدود 6-8)، درشت خرد شده

25 گرم پارمزان رنده شده


طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد/فن 160 درجه سانتیگراد/گاز 4 گرم کنید. آرد، نمک و بکینگ پودر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه، دوغ، تخم مرغ، پوره گوجه فرنگی و روغن را با هم مخلوط کنید. مواد خیس را داخل مواد خشک بریزید، سپس گوجه فرنگی های خشک شده و نیمی از پارمزان را اضافه کنید.

قالب 900 گرمی را چرب کرده و مخلوط را داخل آن بریزید. باقیمانده پارمزان را روی آن بپاشید و به مدت 50 تا 60 دقیقه در فر قرار دهید تا یک سیخ که وسط آن فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید. روی توری سیمی بچرخانید تا خنک شود.


ریگاتونی با ماهی تن و گوجه فرنگی خشک شده

موادلازم:

(250 گرم) ماکارونی ریگاتونی نپخته

(60 گرم) پنیر پارمزان، تقسیم شده

1/2 فنجان (125 میلی لیتر) گوجه فرنگی خشک در روغن

1/2 فنجان (125 میلی لیتر) جعفری تازه خرد شده، تقسیم شده

1 عدد لیمو

3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) روغن زیتون

2 حبه سیر، له شده

1/2 قاشق چایخوری (2 میلی لیتر) فلفل قرمز خرد شده

200 گرم تکه ماهی تن سبک

طرز تهیه:

1. پاستا را طبق دستور پشت بسته در مقداری آب و نمک بچوشانید و بعد از پخت توی آبکش بریزید.

2. در همین حال، پنیر را با رنده کنید . گوجه فرنگی ها را با دستمال کاغذی خشک کنید. گوجه فرنگی را با استفاده از چاقو خرد کرده و جعفری را نیز خرد کنید . لیمو را هم برش دهید؛

3. روغن، سیر فشرده شده و تکه های فلفل را در ماهیتابه روی حرارت متوسط رو به بالا به مدت 1-2 دقیقه یا تا زمانی که سیر طلایی شود (اجازه ندهید بسوزد) گرم کنید. فورا ماهی تن و گوجه فرنگی را هم اضافه و2-3 دقیقه یا تا زمانی که گوجه فرنگی نرم شود آنها را بپزید. پاستا، نیمی از جعفری و نیمی از پنیر را به ماهیتابه اضافه کنید. به آرامی پرتاب کنید 

4. برای سرو، پاستا را بین بشقاب های سرو تقسیم کنید. با باقیمانده جعفری و پنیر بپاشید. با تکه های لیمو سرو کنید.

نکات آشپز:

گوجه فرنگی های آفتابی، گوجه فرنگی هایی هستند که چیده و خشک شده اند. این گوجه‌فرنگی‌ها در تمام طول سال عطر و طعم بسیار خوبی ارائه می‌کنند. گوجه فرنگی خشک شده را می توان به صورت خشک یا روغنی خریداری کرد.

این دستور غذا با ماهی تن سنتی ایتالیایی یا تونو که طعمی غنی و ملایم دارد عالی است.

15 روش برای نگهداری گوجه فرنگی در خانه

گوجه فرنگی از خوش طعم ترین هدایایی است که تابستان به ما می دهد. 


 آیا می توان گوجه فرنگی را در آفتاب خشک کرد؟

گوجه‌فرنگی‌های خشک شده در آفتاب، گوجه‌فرنگی‌های رسیده‌ای هستند که پس از گذراندن بیشتر زمان خشک شدن در زیر نور خورشید، بیشتر محتوای آب خود را از دست می‌دهند.


طرز تهیه تارت های پنیر و گوجه فرنگی

تارت پنیر و گوجه فرنگی با راگو گوجه فرنگی غنی و سس بشامل خامه ای در یک خمیر تارت آماده میشود و بهترین ناهار برای گیاهخواری!


طرز تهیه ماکارونی و پنیر با ریحان ،گوجه فرنگی

این ماکارونی و با پنیر مورد علاقه همه گروهای سنی است و با یک تزئین ساده که با ریحان خرد شده همراه با گوجه فرنگی به زیبایی روی ماکارونی کمک میکند و یک طعم عالی درکنار پنیر چدار و یا موزارلا برای غذا فراهم میکند


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده