خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه انواع غذا های سالم با عسل

طرز تهیه انواع غذا های سالم با عسل

چگونه از عسل در دستور العمل ها استفاده کنید؟

عسل یک شیرین کننده همه کاره است. می توان از آن در پخت برای افزودن شیرینی یا ایجاد ماریناد برای گوشت استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای تهیه سس سالاد یا به عنوان رویه نهایی روی مافین یا تکه نان ذرت استفاده کرد. با توجه به نیازهای بسیار زیاد به عسل در آشپزخانه، دانستن بهترین جایگزین‌های عسل می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که در وسط دستور غذا تمام می‌شوید، جایگزین‌های سریعی برای عسل کنید.


1-دستور العمل آسان مرغ سیر عسلی

مرغ سیر عسلی آسان تهیه شده سریع و ساده، با شگفت انگیزترین سس سیر عسلی 5 ماده ای که آنقدر خوب است که می خواهید از آن برای همه چیز استفاده کنید!

این سس نه تنها طعم شگفت انگیزی دارد، بلکه با تماشای حباب زدن و تبدیل آن به شربتی کاملاً متعادل، خوش طعم، شیرین بسیار رضایت بخش است. اما با تماشای اینکه سس در اطراف مرغ شما می جوشد و آن را بدون زحمت می پوشانید، دهان شما واقعاً شروع به آب شدن می کند. 

آمادگی:10 دقیقه

پختن:20 دقیقه

جمع:30 دقیقه

موادلازم: برای 6

6 ران مرغ

نمک و فلفل، به میزان لازم

2 قاشق چایخوری پودر سیر

6 حبه سیر، له شده

1/3 فنجان عسل

1/4 فنجان آب معمولی یا آب مرغ

2 قاشق غذاخوری سرکه سفید

1 قاشق غذاخوری سس سویا

طرز تهیه:

مرغ را با نمک، فلفل و پودر سیر مزه دار کنید؛ کنار بگذارید.

یک ماهیتابه یا ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم کنید؛ فیله ران مرغ یا فیله سینه را از هر دو طرف تفت دهید تا طلایی و پخته شود.


بعد از پختن حرارت را کم کنید، درب ماهیتابه را بپوشانید و پخت را ادامه دهید و هر 5 دقیقه یکبار بچرخانید تا مرغ پخته شود. روش دیگر، به یادداشت‌های مربوط به روش فر مراجعه کنید. بیشتر روغن اضافی را از ماهیتابه خالی کنید و حدود 2 قاشق غذاخوری را نگهدارید.

برای سس:

وقتی مرغ پخته شد، پوست مرغ را به سمت بالا در تابه بچینید اگر با پوست پخته می شود. سیر را بین مرغ اضافه کنید و حدود 30 ثانیه تفت دهید تا معطر شود. عسل، آب، سرکه و سس سویا را اضافه کنید. حرارت را تا متوسط رو به بالا افزایش دهید و به پختن ادامه دهید تا حدود 3-4 دقیقه سس کم شده و کمی غلیظ شود. با جعفری تزئین کنید و روی سبزیجات، برنج، پاستا یا سالاد سرو کنید.

یادداشت//

برای سینه مرغ: از 3 سینه به صورت افقی از وسط استفاده کنید. فیله‌های سینه را از هر طرف تفت دهید تا طلایی و پخته شوند (حدود 6 دقیقه از هر طرف بسته به ضخامت فیله‌هایتان). مسیرها را از سس به بعد ادامه دهید.

برای ران های پخته شده در فر: فر را با دمای 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. مرغ را در یک ماهیتابه یا ماهیتابه ضد فر، ابتدا پوست را به مدت 3 دقیقه بپزید. برگردانید و 3 دقیقه دیگر تفت دهید تا هر طرف قهوه ای شود. سپس به مدت 20 تا 25 دقیقه دیگر در فر بپزید تا کاملا پخته شود و دیگر رنگ داخل آن صورتی نباشد. مسیرها را از سس به بعد ادامه دهید.

2- زردآلو کبابی با دارچین، ریکوتا و عسل

زردآلو کبابی با دارچین، ریکوتا و عسل یک دستور دسر زردآلو سبک و خوش طعم است که برای ارائه بهترین طعم این میوه فصلی عالی است. اگر نمی توانید زردآلو پیدا کنید، 

زمان آماده سازی5 دقیقه

زمان پخت10 دقیقه

زمان کل15 دقیقه

مواد لازم : 6 وعده

1 قاشق غذاخوری کره

6 عدد زردآلو بدون هسته و نصف شده

1 فنجان پنیر ریکوتا

2 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری دارچین

طرز تهیه:

درست کردن زردآلو کبابی در داخل یا خارج از منزل آسان است!


برای کباب کردن درداخل خانه// در ابتدا ک ماهیتابه یا تابه گریل را گرم کنید تا داغ شود. کره را در تابه ذوب کرده و زردآلوهای نصف شده را رو به پایین قرار دهید. 4 تا 5 دقیقه گریل کنید تا شروع به نرم شدن کنند. چند دقیقه دیگر بچرخانید و بپزید. روی آن را با ریکوتا و دارچین بریزید و با عسل بپاشید. 


برای کباب کردن زردآلو در فضای باز// گریل خود را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. قسمتهای برش خورده زردآلو را با کره ذوب شده چرب کرده و بعد رو به پایین روی گریل قرار دهید. 3 دقیقه گریل کنید و یک ربع بعدآن را بچرخانید و 3 دقیقه دیگر گریل کنید. برگردانید و چند دقیقه دیگر بپزید. روی آن را با ریکوتا و دارچین بریزید و کمی عسل هم بپاشید. 


نکته: زردآلوها را می توان از قبل کباب کرد و سپس کمی در مایکروویو گرم کرد. فقط کمی کباب کردن، شیرینی طبیعی میوه را نشان می دهد. من دوست دارم برخی از علائم زغال سبک روی زردآلوها داشته باشم زیرا این کار قند طبیعی را کاراملی می کند و آنها را واقعاً خوشمزه می کند.


3-چای زنجبیل لیمو و عسل

چای لیمو و عسل زنجبیل یک نوشیدنی گرم و خوشمزه است اما سرماخوردگی یا گلودرد را نیز تسکین می دهد. چای لیمو و عسل زنجبیل یک دمنوش شیرین و تند است که برای تسکین گلو و آرام کردن سرماخوردگی طراحی شده است. این نوشیدنی گرم، گرم، خوش طعم و سرشار از آنتی اکسیدان است. یاد بگیرید که چگونه چای ریشه زنجبیل درست کنید که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

زمان آماده سازی4 دقیقه

زمان پخت5 دقیقه

زمان کل10 دقیقه

مواد لازم : برای 2 فنجان

2 تکه زنجبیل تازه، پوست دست نخورده

2 لیوان آب

1/2 از یک لیمو

4 قاشق چایخوری عسل

اختیاری: پرتقال خرد شده، چوب دارچین، لیموترش برش خورده، یا شاخه های نعناع

طرز تهیه:

آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط قرار دهید. زنجبیل را به ورقه های نازک برش دهید و به قابلمه اضافه کنید. بگذارید بجوشد، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید 5 دقیقه دم بکشد. زنجبیل را از چای صاف کنید و اگر از قبل درست شده بود، مستقیماً در فنجان یا شیشه مزون بریزید. قبل از سرو، عسل را اضافه کنید و برش های لیمو را اضافه کنید. شربت افرا، پرتقال، لیموترش یا نعناع تازه اختیاری هستند و همچنین می توانند چای شما را طعم دهند.

یادداشت

هر چه زنجبیل بیشتری اضافه کنید تا ادویه تند شود. گزینه چای گیاهی: به جای عسل از شربت افرا استفاده کنید آیا نمی دانید با زنجبیل باقی مانده چه کنید؟ اگر از آن برای چای بیشتر استفاده می کنید، قبل از انجماد آن را برش دهید و در صورت نیاز بیرون بکشید.

4- بهترین جایگزین عسل: تعویض آسان و شربت ساده خانگی

من همه بهترین گزینه‌ها را برای جایگزین عسل در یک لیست جمع‌آوری کرده‌ام، بنابراین می‌دانید اگر دستور پخت عسل نیاز داشت و خارج شدید، چه کاری باید انجام دهید! عسل طعمی متمایز دارد و دانستن اینکه چگونه با آن مطابقت داشته باشید واقعا در آشپزخانه به شما کمک می کند!

آماده سازی 2 دقیقه

پخت و پز 0 دقیقه

زمان کل 2 دقیقه

مواد لازم : برای 1 وعده

گزینه 1 (تبادل سریع و آسان) 

1/2 فنجان شربت افرا

طرز تهیه:

به نسبت 1:1 استفاده کنید و به مقدار مساوی با عسل تعویض کنید.


گزینه 2 (عسل خانگی) - شربت ساده

2-1/2 فنجان شکر

1/2 فنجان آب

طرز تهیه:

با این ترکیب ساده شربت، «عسل» خانگی خود را درست کنید. از 2 ½ فنجان شکر با ½ فنجان آب استفاده کنید تا به ½ فنجان کاهش دهید تا جایگزین هر ½ فنجان عسل شود.

2 ½ فنجان شکر،½ فنجان آب را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هر از گاهی هم بزنید تا شکر کاملا آب شود. هنگامی که آب شروع به حباب زدن کرد، حرارت را کم کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کم شود.

قبل از استفاده یا نگهداری از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

یادداشت

*اطلاعات تغذیه ای فقط بر اساس شربت افرا است.

هر گزینه (1 و 2) برای جایگزینی مقدار مساوی ½ فنجان عسل است.


5-طرز تهیه هویج کوچک با عسل

درست کردن هویج بچه بو داده در سرخ کن بسیار آسان است . این هویج ها بعد از پخته شدن با عسل و کره ذوب شده پوشانده می شوند و به یک غذای جانبی خوشمزه تبدیل می شوند.

زمان آماده سازی3 دقیقه

زمان پخت15 دقیقه

مواد لازم: برای 4 قسمت

۴۵۵ گرم هویج کوچک

2 قاشق چایخوری روغن زیتون

 نمک به میزان لازم

1/4 قاشق چایخوری فلفل

1-1/2 قاشق غذاخوری کره، ذوب شده

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری سبزی تازه خرد شده (جعفری، شوید یا ریحان اختیاری)

طرز تهیه :

هویج تمیز شده را با روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید.سرخ کن هوا را در صورت لزوم تا 400 درجه گرم کنید. هویج ها را در یک لایه یکنواخت در قفسه یا سبد سرخ کن هوا بچینید. هویج را حدود 15 دقیقه با روغن تفت دهید تا قهوه ای شود و به نرمی دلخواه شما برسد. لازم نیست آنها را برگردانید. کره ذوب شده، عسل و گیاهان تازه در صورت استفاده را با هم مخلوط کنید. هویج ها را با مخلوط کره بریزید و در صورت تمایل روی گیاهان اضافی و یا نمک و فلفل بپاشید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده