خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه انواع پخت ها با آرد ذرت

طرز تهیه انواع پخت ها با آرد ذرت

ذرت یکی از دانه های پر مصرف و مغذی در جهان است که هر کشوری بستگی به منطقه آب و هوایی و تنوع غذایی از این دانه ها برای تهیه انواع غذاهای خوشمزه و عالی استفاده میکند و باید بدانید که آرد ذرت نوعی آرد است که از ذرت ریز آسیاب شده تهیه می شود. طعم کمی شیرین دارد و اغلب در محصولات پخته شده مانند کلوچه، پنکیک و وافل استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان یک عامل غلیظ کننده سوپ و سس استفاده کرد. از آنجایی که از ذرت تهیه می شود، به طور طبیعی بدون گلوتن است و برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند عالی است.


طعم آرد ذرت و موارد استفاده

انواع مختلفی از آرد وجود دارد و هر کدام طعم و کاربرد خاص خود را دارند. آرد ذرت یکی از پرکاربردترین آردها است که طعمی ملایم و شیرین دارد که آن را برای پخت و پز مناسب می کند. همچنین می توان از آن برای غلیظ کردن سس ها یا سوپ ها یا به عنوان پوششی برای سرخ کردن استفاده کرد. از آنجایی که آرد ذرت فاقد گلوتن است، انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن است. و از آنجایی که از غلات کامل تهیه شده است، یک گزینه مغذی برای کسانی است که به دنبال اضافه کردن غلات کامل به رژیم غذایی خود هستند.

نان آرد ذرت آسان (بدون گلوتن، بدون لبنیات)

نرم، پف دار و لطیف، این نان آرد ذرت آسان به آرامی شیرین می شود و یک صبحانه عالی ، میان وعده قبل از چای یا برای هر زمان از روز است! بدون نیاز به مخمر این نان سریع فقط به 8 ماده نیاز دارد و در کمتر از یک ساعت آماده می شود!

رژیم غذایی: بدون گلوتن

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

زمان کل: 55 دقیقه 


مواد لازم : برای : 1 نان

4 عدد تخم مرغ بزرگ، دمای اتاق، زده شده

1 فنجان شیر بادام

1 فنجان آرد ذرت

1 فنجان آرد همه منظوره بدون گلوتن

1/3 فنجان روغن آفتابگردان

2/3 پیمانه شکر سفید

2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

کمی نمک

طرز تهیه:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و توی یک قالب فلزی 8*4 اینچی را چرب کنید. در یک کاسه بزرگ، آرد ذرت، آرد همه منظوره بدون گلوتن، شکر، بکینگ پودر و نمک را با همزن بزنید تا مخلوط شوند. سپس تخم مرغ های زده شده، شیر بادام و روغن نباتی را اضافه کنید و با همزن بزنید تا خمیر زرد کم رنگی به دست آید (خمیر نسبتاً مایع خواهد بود ).

خمیر را در قالب نان که قبلاً چرب کرده اید بریزید. به مدت 50 دقیقه تا 1 ساعت در فر آن را بپزید تا قهوه ای طلایی شود و یک خلال دندان که در وسط آن فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید.بعد از فر خارج کرده و اجازه دهید نان به مدت حداقل 10 دقیقه در تابه خنک شود و اجازه دهید روی توری سیمی خنک شود. وقتی نان خنک شد، آن را برش دهید و لذت ببرید!


کیک ذرت لیمویی بدون گلوتن

این کیک آرد ذرت لیمویی بدون گلوتن است که بسیار خوشمزه و سبک است و درست کردن آن آسان است، به سرعت آماده می شود و به خوبی میتوانید آن را نگهدارید.

زمان کل: 45 دقیقه

 

مواد لازم : برای 1 کیک متوسط

1_ 1/2 فنجان شیر

3/4 پیمانه شکر

1/2 فنجان کره ذوب شده

2 فنجان آرد ذرت زرد

1 فنجان آرد همه منظوره بدون گلوتن

2 عدد تخم مرغ

2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

کمی نمک

پوست و آب دو عدد لیمو (حدود 4 قاشق غذاخوری آب لیمو)

طرز تهیه :

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید و توی یک قالب کیک گرد 8 اینچی را چرب کرده و کف ان را با کاغذ پوستی بپوشانید

در یک کاسه بزرگ آرد ذرت، آرد، شکر، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را با همزن بزنید سپس کره ذوب شده، شیر، پوست لیمو و آبلیمو را اضافه کنید، سپس هم بزنید تا مخلوط شوند. مواد خیس را داخل مواد خشک بریزید، خوب آن را تا زمانی که خمیر یکدستی بدست آید. (اگر خمیر خیلی خشک شد، 1 یا 2 قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید.

خمیر را در قالب کیک آماده شده بریزید و به مدت 20 تا 35 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید بپزید. اجازه دهید کیک ذرت لیمویی کاملا خنک شود و سپس آن را از تابه خارج کرده و برش دهید.


مسقطی | طرز تهیه شیرینی زعفرانی

زمان آماده سازی5 دقیقه

زمان پخت40 دقیقه

زمان کل45 دقیقه


مواد لازم : برای 4 نفر

1/2 فنجان گلاب

1/2 فنجان نشاسته یا 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

1/2 قاشق چایخوری هل

1/4 فنجان بادام خلال شده

2 لیوان آب

اگر شیرین‌تر دوست دارید، 1/2 فنجان شکر به یک فنجان پر می‌رسد

۱ قاشق چایخوری زعفران دمکرده

50 گرم کره

پسته ریز خرد شده

گلبرگ های گل رز

طرز تهیه :

در یک کاسه کوچک نشاسته را در یک فنجان آب سرد حل کنید تا دیگر گلوله ای باقی نماند. در یک قابلمه متوسط، نشاسته حل شده، شکر و 1 فنجان آب دیگر را روی حرارت متوسط به کم اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه بدون درب بپزید و مرتباً هم بزنید.

حرارت را ملایم کنید، کره، بادام، زعفران و هل را اضافه کنید. حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که مخلوط یکدست، خوب مخلوط و غلیظ شود، مدام هم بزنید. حرارت را کم کنید و 10 دقیقه دیگر بپزید. عرق پرتقال یا گلاب را در 10 دقیقه آخر پخت اضافه کنید.

آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مخصوص سرو بریزید و قبل از خنک شدن در یخچال به مدت یک ساعت در دمای اتاق بگذارید. برای سرو با پسته و گلبرگ های گل رز خشک شده تزیین کنید.

یادداشت

برای طعم سنتی تر می توانید به جای آب شکوفه پرتقال یا عرق پرتقال از گلاب استفاده کنید.

همچنین می توانید 1 فنجان آب را با شیر جایگزین کنید. پودینگ شیر را می توان با زعفران یا بدون آن درست کرد.

جایگزین دیگر می تواند آب تازه مانند پرتقال یا گیلاس باشد. 1 فنجان آب را با آب میوه مورد نظر جایگزین کنید. به خاطر داشته باشید که اگر از آب میوه استفاده می کنید باید زعفران را حذف کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده