ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه غذاهای بدون گوشت ایرانی

طرز تهیه غذاهای بدون گوشت ایرانی

طرز تهیه غذاهای بدون گوشت ایرانی

در سرتاسر ایران، بسیاری از خورش‌ها به جای سبزیجات دیگر، سبزی‌های تازه را به همراه پروتئین‌های حیوانی یا گیاهی دارند. در حالی که هر خورش ترکیبات و نسبت های منحصر به فرد خود را دارد، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند ، برش های درخشان و رنگارنگ مواد استفاده شده تضاد زیبایی را در رنگ و بافت ایجاد می کند. غذاهای ایرانی بسیار متنوع است. اما غذاهای شمالی ایران استثنایی است. غذاهای منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. در استان مازندران مردم به غذاهای دریایی و ادویه‌ها علاقه دارند زیرا در کنار دریای خزر، منطقه‌ای ساحلی است که محلی‌ها می‌توانند بدون زحمت ماهی صید کنند و در استان گیلان، منطقه‌ای کوهستانی، از گیاهان و سبزیجات بومی برای غذای اصلی استفاده می‌شود. در اینجا چند غذای خوشمزه شمالی وجود دارد که باید امتحان کنید !


شمال ایران شامل استان مازندران ، گیلان و گلستان است که در سمت جنوب دریای خزر و شمال رشته کوه های البرز قرار دارند . غذاهای هر شهر به نوعی هویت شهر را نشان می دهد. در ایران ، آشپزی هر شهر در عین اینکه بسیار متفاوت است، دارای یکپارچگی است. در گذشته، هر شهر غذای خاص خود را داشت، اما اکنون تقریباً در همه شهرهای کشور می توانید همان غذا را پیدا کنید.


همه چیز در شمال ایران از برنج درست می شود، حتی شیرینی های سنتی. برای غذا برنج را به صورت پلو، چلو و کته می پزند. در گذشته های نه چندان دور نان در سفره شمالی ها نشانه ثروت بود. فقط در مراسم و مجالس رسمی سرو می‌شد، در حالی که در سایر نقاط ایران نان رایج‌تر بود. و تنها چند دهه است که برنج به سفره روزانه مردم راه پیدا کرده است.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

یکی از مواد اصلی غذای شمالی ها سیر است . در واقع سیر در داخل یا کنار هر ناهار و شام وجود دارد. خبر خوب این است که در شمال سیر به دلیل رطوبت زیاد بوی بد خود را به سرعت پس از خوردن از دست می دهد و اصلا آزاردهنده نیست. از طرف دیگر در مناطق دیگر برای مبارزه با بوی آن باید آدامس یا دارچین بجوید. شمالی ها طعم ترش را دوست دارند ، بنابراین اگر معده حساسی دارید، مراقب باشید که چه غذاهایی را برای خوردن انتخاب می کنید.


کلوچه سبک فومن

زمان آماده سازی 30 دقیقه

زمان پخت 15 دقیقه

زمان افزایش 2 ساعت

زمان کل 2 ساعت 45 دقیقه


مواد لازم : برای 10 عدد

برای خمیر

2 قاشق چایخوری مخمر خشک فعال

1/4 فنجان آب گرم

1 قاشق چایخوری شکر

1 عدد تخم مرغ 

1/4 فنجان شیر کامل، نزدیک به دمای اتاق

1/4 فنجان ماست پر چرب، نزدیک به دمای اتاق

4 قاشق غذاخوری کره، ذوب شده 

2- 1/4 فنجان آرد شیرینی گندم کامل، به میزان لازم برای ورز دادن و شکل دادن به شیرینی

1/2 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

3 قاشق غذاخوری پودر قند 


مواد لازم : برای توی کلوچه

1 فنجان گردو 

4-5 قاشق غذاخوری گلاب

2/3 پیمانه پودر قند 

1 قاشق چایخوری هل آسیاب شده

1/2 قاشق چایخوری دارچین، آسیاب شده

1/2 قاشق چایخوری جوز هندی، آسیاب شده


مواد لازم : برای لعاب

 1 عدد زرده تخم مرغ 

2 قاشق غذاخوری شیر

1/8 قاشق چایخوری زعفران آسیاب شده


طرز تهیه:

1. در یک کاسه بزرگ مخمر، آب و شکر را با هم خوب مخلوط کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند تا مایه فعال شود.

2. تخم مرغ، شیر، ماست و کره آب شده را اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید.

3. یک پیمانه آرد، نمک، بکینگ پودر و پودر قند را اضافه کنید و با کفگیر خوب مخلوط کنید. به تدریج بقیه آرد را اضافه کنید و بعد با دست خمیر را هم بزنید.

4. خمیر را به آرامی روی سطح کمی آرد پاشی شده حدود 5 دقیقه ورز دهید تا خمیری نرم اما نه خیلی چسبنده داشته باشید. در صورت نیاز کمی بیشتر آرد اضافه کنید.

5. سپس خمیر را در یک کاسه پهن کمی چرب کرده و برگردانید تا مطمئن شوید همه طرف های خمیر کمی با روغن پوشانده شده است. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و به مدت 2 ساعت در دمای اتاق بگذارید. تا این زمان حجم خمیر باید دو برابر شده باشد.

6. در حین بالا آمدن خمیر، فیلینگ را با قرار دادن تمام مواد در غذاساز و هم زدن آنقدر آماده کنید تا خمیر گردویی خامه ای به دست آید. از غذاساز خارج کرده و به 10 قسمت مساوی تقسیم کنید.

7. هنگامی که خمیر به اندازه کافی حجیم شد، آن را روی یک سطح کمی آردپاشی شده پهن کنید و خمیر را به شکل کنده ای به طول حدود 10 اینچ در آورید. بعد خمیر را به 10 قسمت برش دهید.

8. فر را از قبل با دمای 350 درجه گرم کنید، قفسه فر را در وضعیت وسط تنظیم کنید و توی یک سینی پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

9. برای روکش زدن یا لعاب را با ترکیب زرده تخم مرغ، شیر و زعفران آماده کنید. هم بزنید تا زعفران در مخلوط حل شود. کنار بگذارید.

10. هر تکه از خمیر را به شکل توپ در آورید و آن را به یک دیسک گرد صاف، به اندازه کف دست خود فشار دهید.

11. فیلینگ را در مرکز دیسک قرار دهید و با فشار دادن و چرخاندن لبه ها را به هم نزدیک کنید تا فیلینگ محکم شود. بعد از سمت نیشگون گرفته شده را روی پیشخوان قرار دهید و با فشار دادن کف دست روی خمیر، خمیر پر شده را به آرامی صاف کنید.

12. 5 نان را توی سینی پخت قرار دهید، 1-2 اینچ یا 1/5 تا 5 سانت فاصله بگذارید تا شیرینی پف کند و بسته شود.

13. با استفاده از کاتر کوکی گرد، تورفتگی های تزئینی روی سطح شیرینی ایجاد کنید و به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا سطح رویی آن شکسته شود.

14. سطح هر شیرینی را کاملا بایک برس یا با دست سطح تخم مرغ پوشش دهید.

15. سینی در فر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه یا تا زمانیکه شیرینی طلایی شود .

16. بعد از سینی پخت خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. بقیه نان های شیرینی را بپزید.

17. پس از خنک شدن کامل، توی ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

یادداشت// مثل همیشه ترجیح می دهم به جای آرد همه منظوره از آرد شیرینی سبوس دار استفاده کنم. با این حال، آرد همه منظوره به خوبی کار خواهد کرد. بعد از لعاب دادن سطح رویی با تخم مرغ، می توانید کنجد یا دانه خشخاش بپاشید تا ظاهری تزئینی تر داشته باشید.


نرگسی با سبزیجات

زمان آماده سازی5 دقیقه

زمان پخت40 دقیقه

مواد لازم : برای ۴ نفر

1 پیاز بزرگ ، خلال شده

4 قاشق غذاخوری روغن یا کره

4 حبه سیرخرد شده

1/2 قاشق چایخوری زردچوبه،

3 دسته اسفناج تازه،خرد شده

1 دسته جعفری تازه، خرد شده

1/2 فنجان نعناع تازه، خرد شده

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل

4 عدد تخم مرغ

طرز تهیه:

پیازها را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که کمی طلایی شوند تفت دهید. سیر و زردچوبه خرد شده را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر تفت دهید. اسفناج ها را اضافه کنید و آن را در تابه تفت داده تا نرم و اب اضافه توی بافت سبزی گرفته شود و بعد جعفری و نعناع خرد شده را اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. روی حرارت متوسط با درب بسته به مدت 15 دقیقه بپزید.

با یک قاشق مقداری از اسفناج را عقب بکشید تا فضای کوچکی ایجاد کنید و یک تخم مرغ را داخل آن بشکنید. این کار را تا زمانی که تمام تخم مرغ ها در تابه شکسته شوند ادامه دهید. روی حرارت ملایم با درب بسته حدود 5 دقیقه بپزید. تخم مرغ ها باید پخته شوند، اما تا حدودی نرم و آبدار باشند.


ترش تره – خورش سبزی تازه با تخم مرغ آب پز

زمان آماده سازی20 دقیقه

زمان پخت1 ساعت

زمان کل1 ساعت 20 دقیقه

مواد لازم : برای 4 نفر

2 قاشق غذاخوری برنج باسماتی، آبکشی شده

3 لیوان آب

1 عدد پیاز متوسط ، ریز خرد شده

6 قاشق غذاخوری روغن تقسیم شده

1 قاشق چایخوری زردچوبه

10 حبه سیر له شده و ریز شده

2 دسته گشنیز، ریز خرد شده

2 دسته جعفری، ریز خرد شده

1 دسته حدود 1 فنجان نعناع ریز خرد شده

1 فنجان اسفناج، ریز خرد شده

8 ساقه یا 1/2 فنجان پیازچه قسمت سبز ریز خرد شده

1 1/2 قاشق چایخوری نمک،

1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل

1/2 فنجان آب لیموترش تازه یا آب غوره

4 عدد تخم مرغ

طرز تهیه:

برنج و آب را در یک قابلمه متوسط بریزید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کنید، روی آن را بپوشانید و 15 دقیقه بپزید و بعد آن را پوره کنید و کنار بگذارید.

یک ماهیتابه بزرگ انتخاب کنید و پیازها را با روغن روی حرارت متوسط حدود 10 دقیقه تفت دهید. بعد زردچوبه و سیر را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا سیرها کمی سرخ شوند و طعم آن مشخص شود ، سپس تمام سبزی های خرد شده را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و مرتب هم بزنید.تا آب اضافه آن گرفته شود و بعد پوره برنج آب پز شده، نمک، پودر فلفل و آبلیمو را به ماهیتابه اضافه کنیدو روی حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه با درب بسته آن را بپزید.

اگر خورش خیلی خشک بود، کمی آب اضافه کنید و یا اگر خورش خیلی پر آب بود شعله را کمی زیاد کنید و بگذارید با درب باز کمی بجوشد تا آب اضافه آن تبخیر شود و بعد با استفاده از یک کاردک چوبی، مخلوط سبزیجات را به سمت عقب بکشید تا فضای لازم برای شکستن تخم مرغ ها را داشته باشید. وقتی همه تخم‌مرغ‌ها در سس سبزی شکسته شدند، با استفاده از همان کاردک، روی زرده تخم‌مرغ زده تا ظاهری مرمری به تخم‌مرغ ایجاد کنید.

با خیال راحت روی تخم مرغ ها نمک بیشتری بپاشید. درب ظرف را گذاشته و به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که تخم مرغ ها به دلخواه شما پخته شوند بپزید. حرارت را خاموش کرده و در ظرف سرو بریزید.



خورش ساک

زمان آماده سازی20 دقیقه

زمان پخت1 ساعت

زمان استراحت5 دقیقه

زمان کل1 ساعت 20 دقیقه

مواد لازم : برای 4 نفر

3 دسته جعفری، ریز خرد شده

3 دسته گشنیز، ریز خرد شده

1 دسته نعنا، ریز خرد شده

2 عدد اسفناج، ریز خرد شده

2 دسته پیازچه، ریز خرد شده

6 قاشق غذاخوری روغن زیتون تقسیم شده

1 عدد پیاز بزرگ خرد شده

1 قاشق چایخوری زردچوبه

2 لیوان آب داغ

5 عدد هویج متوسط خرد شده

1-2 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

3/4 فنجان آب لیموی تازه،یا بشتر به سلیقه


طرز تهیه:

ساقه‌های جعفری، گشنیز و نعناع را بگیرید و بشویید و روی حوله بچینید و آن را خشک کنید. سپس جعفری ، نعناع و گشنیز و جعفری را با پیاز چه، اسفناج را ریز خرد کنید و بعد در یک قابلمه بزرگ، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و آن را روی حرارت متوسط گذاشته تا گرم شود و بعد پیاز را به مدت 10 دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند. بعد زردچوبه را اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دهید. پیاز تفت داده شده را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید.

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده و تمام سبزی های ریز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. روی حرارت متوسط رو به بالا، در حالی که مدام هم می زنید، سبزی ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه تفت دهید. سبزیجات ابتدا باید قبل از شروع سرخ کردن آب اضافه آنها گرفته شوند، بنابراین صبر در اینجا یک فضیلت خوب است!

وقتی سبزی ها به اندازه کافی تفت خوردند و شروع به قهوه ای شدن کردند، آب داغ را هم اضافه کرده و هم بزنید. قبل از اینکه حرارت را کم کنید روی آن را بپوشانید و به جوش بیاورید و 20 دقیقه بپزید. هویج ورقه شده، نمک، فلفل، آب لیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.درب قابلمه را گذاشته و 30 دقیقه دیگر بپزید. چاشنی غذا را بچشید و بدلخواه طعم آن را مزه دار کنید. با تخم مرغ سرخ شده و برنج باسماتی بخارپز شده سرو کنید


طرز تهیه لوبیا گرم در خانه

غذای کاملا گیاهی و بدون گوشت فوق العاده و خوشمزه و مقوی


طرز تهیه برنج با کدو حلوایی

کدو پلو یک غذای خوش آب و هوای پاییزی از منطقه دریای خزر ایران است که نام منطقه ای آن کئی پلا است. این یک جشن واقعی از طعم ها و محصولات محلی است که غذاهای شمالی ایران را فوق العاده تازه، خوشمزه و سالم می کند.


طرز تهیه بورانی بادمجان

بورانی بادمجان یک غذای گیاهی مدرن است که نام خود را به دلیل ماده اصلی آن یعنی بادمجان گرفته است. 


طرز تهیه خورش بادمجان و گوجه

بادمجان جایگاه ویژه ای در غذاهای ایرانی دارد. آنها را سرخ شده، پخته شده، کباب شده روی آتش یا استفاده در ترشی پیدا خواهید کرد. بافت آنها از جویدنی، صاف، درشت و نرم تا کرمی متغیر است. استفاده آن در خورشتها و بریانی و یا خوراک و همینطور سرخ شده در کنار بعضی از غذاها و کوکو یا ادغام در خورش های دیگر به کار میرود،


thecaspianchef


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده